Teljesen átszabnák a fővárost
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára interjút adott a Demokrata című hetilapnak, amelyben több fővárosi fejlesztést is megemlített.
Nyilatkozata szerint megkezdődött az új budapesti híd tervezése, amely Dél-Budát, Észak-Csepelt és Dél-Pestet köti majd össze, az M1-M7 bevezető szakaszától a Jászberényi útig.
Emellett felújítják az összes budapesti HÉV-et, a tervek szerint a csepeli és ráckevei HÉV-et a Soroksári út nyomvonalán mélyvezetésben beviszik a Kálvin térig. További változást jelent, hogy megszűnik a HÉV-sín a Müpa és a Nemzeti Színház előtti Duna-parton.

Fürjes beszélt arról is, hogy a Rákóczi hídtól délre eső területen megépítik a Budapest Diákvárost, amely egy nyolc-tízezer egyetemi hallgatónak, illetve egyetemi oktatónak otthont adó kollégiumváros lesz. Emellett a területen lesz egy közpark, illetve ide húzzák fel a Nemzeti Atlétikai Központot is.
Az államtitkár beszámolt arról a tervről is, hogy föld alatti alagút kötné össze a Nyugati pályaudvart és a Déli pályaudvar helyett létrehozandó átmenő vasúti állomást.
Ez a mostani Déli és a Széll Kálmán tér között épülne meg a föld alatt. Ezen kívül felújítanák a Nyugati pályaudvart, a vasúti forgalom jelentős része ugyancsak a föld alá kerülne.
Fürjes Balázs az interjúban elmondta azt is, biztos benne, hogy Tarlós István hamarosan a közfejlesztések tanácsa elé terjeszti a 3-as metró meghosszabbítását Káposztásmegyer irányába, illetve néhány villamosvonal megvalósítását és a BKV-járműpark további megújítását is.


