A magyarok által Németországban eltöltött vendégéjszakák száma 2006 óta 80 százalékkal emelkedett, tavaly novemberig meghaladta a 769 ezret, az év egészében pedig megközelítette a 800 ezres határt – közölte Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) hazai képviseletének vezetője. Ausztria után továbbra is Németország a második legkedveltebb úti cél a magyarok körében, miután a határon túli utazások 13 százaléka oda irányul. A Németországot választó honfitársaink 58 százaléka online foglal, átlagosan hat és fél éjszakás időtartamra, az esetek 33 százalékában üdülés a cél.
A profilozást folytatva a képviselet-vezető kiemelte: az utazók 71 százaléka autóval közlekedik, 60 százalékos túlsúlyban voltak a városlátogatásokra vagy körutazásokra érkezők, az átlagéletkoruk pedig negyven év. Czeiszing Miklós szerint a városlátogatások és a kulturális utazások mellett idehaza erős kereslet alakult ki a németországi UNESCO-világörökségek felkeresése iránt is. Ezen a téren a hazai képviselet a kis és közepes turisztikai vállalkozásokkal történő együttműködésben látja a piaci értékesítés felfuttatását, ennek megfelelően építik fel az idei, 100 éves a Bauhaus című tematikus kampányt is. Kiállítások, események és múzeumok dokumentálják azt a hatást, amelyet a Bauhaus Németországból kiindulva a világra gyakorolt.
A magyarok fokozódó utazási kedve is hozzájárult tehát ahhoz, hogy a német beutazás sorozatban kilencedszer érjen el rekordévet. Tavaly 87,7 millió nemzetközi vendégéjszakát regisztráltak, ez 3,8 millióval, 5 százalékkal haladja meg az előző év eredményét. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint ez nagyban köszönhető a legfontosabb küldő piacok kedvező gazdasági környezetének, de az is hozzájárult, hogy a marketingtevékenységet a digitális átalakulás lehetőségeire építik.
A World Travel Monitor felmérése szerint az európaiak éves szinten már 20,4 millió utazást tesznek Németországba, ráadásul 12 százalékos piaci részesedéssel a szövetségi köztársaság Európa első számú kulturális úti célja, megelőzve Franciaországot (10 százalék) és Spanyolországot (9). A németországi kulturális utazások kiemelt küldő piacai a DZT felmérése szerint az Egyesült Államok (14 százalék), Nagy-Britannia (13), Olaszország (10), valamint Franciaország és Svájc (9-9 százalék). A külföldi vendégek 49 százalékát a látnivalók érdeklik, míg 36 százalékuk a művészeti és kulturális kínálat, 34 százalékuk pedig a városkép és az építészet miatt utazik Németországba.
Az emberiség természeti és kulturális örökségét 44 UNESCO-világörökségi helyszínen fedezhetik fel a Németországba utazók. Emellett a több mint 6700 múzeum évente 15 millió látogatót vonz, az 500 színpad a világ egyik legnagyobb színházsűrűségének számít, az opera-előadások harmadát Németországban mutatják be. Az egyedi kulturális kínálat különleges pontja az irodalom több mint kétezer kiadóval és a frankfurti könyvvásárral. Az évente mintegy kétszáz életmód- és divatesemény szintén vonzó az utazók számára, ilyen például a kortárs képzőművészet vezető kiállításaként a kasseli Documenta vagy a játékiparban meghatározó Gamescom Kölnben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.