BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kulturális turistamágnessé vált Németország

A magyarok által Németországban eltöltött vendégéjszakák száma 2006 óta 80 százalékkal emelkedett, tavaly no­vemberig meghaladta a 769 ezret, az év egészében pedig megközelítette a 800 ezres határt – közölte Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) hazai képviseletének vezetője. Ausztria után továbbra is Németország a második legkedveltebb úti cél a magyarok körében, miután a határon túli utazások 13 százaléka oda irányul. A Németországot választó honfitársaink 58 százaléka online foglal, átlagosan hat és fél éjszakás időtartamra, az esetek 33 százalékában üdülés a cél.

A profilozást folytatva a képviselet-vezető kiemelte: az utazók 71 százaléka autóval közlekedik, 60 százalékos túlsúlyban voltak a városlátogatásokra vagy körutazásokra érkezők, az átlagéletkoruk pedig negyven év. Czeiszing Miklós szerint a városlátogatások és a kulturális utazások mellett idehaza erős kereslet alakult ki a németországi UNESCO-világörökségek felkeresése iránt is. Ezen a téren a hazai képviselet a kis és közepes turisztikai vállalkozásokkal történő együttműködésben látja a piaci értékesítés felfuttatását, ennek megfelelően építik fel az idei, 100 éves a Bauhaus című tematikus kampányt is. Kiállítások, események és múzeumok dokumentálják azt a hatást, amelyet a Bauhaus Németországból kiindulva a világra gyakorolt.

A magyarok fokozódó utazási kedve is hozzájárult tehát ahhoz, hogy a német beutazás sorozatban kilencedszer érjen el rekordévet. Tavaly 87,7 millió nemzetközi vendégéjszakát regisztráltak, ez 3,8 millióval, 5 százalékkal haladja meg az előző év eredményét. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint ez nagyban köszönhető a legfontosabb küldő piacok kedvező gazdasági környezetének, de az is hozzájárult, hogy a marketingtevékenységet a digitális átalakulás lehetőségeire építik.

A World Travel Monitor felmérése szerint az európaiak éves szinten már 20,4 millió utazást tesznek Németországba, ráadásul 12 százalékos piaci részesedéssel a szövetségi köztársaság Európa első számú kulturális úti célja, megelőzve Franciaországot (10 százalék) és Spanyolországot (9). A németországi kulturális utazások kiemelt küldő piacai a DZT felmérése szerint az Egyesült Államok (14 százalék), Nagy-Britannia (13), Olaszország (10), valamint Franciaország és Svájc (9-9 százalék). A külföldi vendégek 49 százalékát a látnivalók érdeklik, míg 36 százalékuk a művészeti és kulturális kínálat, 34 százalékuk pedig a városkép és az építészet miatt utazik Németországba.

Az emberiség természeti és kulturális örökségét 44 UNESCO-világörökségi helyszínen fedezhetik fel a Németországba utazók. Emellett a több mint 6700 múzeum évente 15 millió látogatót vonz, az 500 színpad a világ egyik legnagyobb színházsűrűségének számít, az opera-előadások harmadát Németországban mutatják be. Az egyedi kulturális kínálat különleges pontja az irodalom több mint kétezer kiadóval és a frankfurti könyvvásárral. Az évente mintegy kétszáz életmód- és divatesemény szintén vonzó az utazók számára, ilyen például a kortárs képzőművészet vezető kiállításaként a kasseli Documenta vagy a játékiparban meghatározó Gamescom Kölnben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.