Fontosak az európai piacok a több mint kilencven országba szállító Scitec számára, amelynek bővítési terveiben szerepel a Közel-Kelet és Ázsia is, ahol a sport-táplálékkiegészítők kereslete olyan kiemelkedően bővül, mint az elmúlt évtizedben Magyarországon – közölte a Világgazdasággal a vállalat. A piac masszív növekedést vár a legutóbbi üzleti évben (2017. július – 2018. június) 26,37 milliárd forintos árbevétel mellett 3,81 milliárdos adózott eredményről beszámoló Scitec Kft.-től. A cég frissebb adatokat arra hivatkozva nem adott, hogy anyavállalatát a tőzsdén jegyzik, az éves jelentése pedig még nem jelent meg. A Scitec magyarországi alapítású, 1997-ben indult, és 2016-ban került a dél-afrikai Ascendis Health Group tulajdonába, de az operatív vezetés továbbra is Budapestről történik.
A Scitec saját gyára Dunakeszin működik. Magyarországon tizenhárom saját tulajdonú boltja van, emellett több mint száz, szaküzleteket vezető franchise-partnerrel dolgozik együtt. A létszáma volt már hétszáz felett is a cégadatok szerint, jelenleg 558 dolgozója van. A csökkenést az értékesítési csatornák átrendeződésével magyarázta a társaság: már nem a kis méretű szakboltokon van a hangsúly, hanem a nagy forgalmú kereskedelmi csatornákon és az online téren, de a gyártásban is egyre több folyamatot automatizálnak. A munkavállalók mintegy kétharmada kékgalléros.
Még a világ legfejlettebb piacain, így az amerikain vagy a briten is tart a dinamikus, akár két számjegyű éves növekedés, de míg a nyugat-európai országok lakosságának bő harmada rendszeresen sportol és fogyaszt sport-táplálékkiegészítőt, Magyarországon csak 20 százaléka. A hazai piacot a 26,37 milliárd forint árbevételű Scitec mellett a BioTech USA (22,83 milliárd) határozza meg, az utóbbi társaság is magyar gyökerű, de a globális piacokon is megvetette már a lábát. Fontosabb szereplő a Myprotein is, amely online értékesít. Brit alapítói e-kereskedelmi szakértők. Sok kisebb versenytársuk is van, és számos rokon profilú vállalat is belekóstol a piacba, elég csak a Norbi Update-re vagy a Cerbonára gondolni. Az alaptermék továbbra is a fehérje, de a tudomány fejlődésével egyre több az innovatív termék, emellett az általános táplálkozási trendek is erősen beépülnek. Ilyenek a növényi vagy vegán alapanyagok, a glutén- és laktózmentes termékek, az édesítőszerek vagy a természetes összetevők kizárólagossága.
A Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet megnyitásával stratégiai fontosságú lett a kutatás-fejlesztés – nyomatékosította a cég, amely élsportolókkal is együttműködik. A Magyar Olimpiai Bizottsággal kötött együttműködéssel kapcsolatban azt a választ kapta a Világgazdaság, hogy a szerződés a jövő év végéig szól, a támogatás évi 42 millió forint. Az olimpiai csapat hivatalos beszállítójaként a Scitec sporttáplálkozási tanácsadással, valamint egyénre szabott étrend-összeállítással segíti a sportolókat a felkészülésben a jövő évi tokiói olimpiára. Ehhez a termékeknek kiemelkedő minőségűeknek és makulátlan tisztaságúaknak kell lenniük, hogy megfeleljenek a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség szabályainak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.