Idén szeptember 4. és 5. között 14. alkalommal rendezték meg a már hagyományosan a magyar élelmiszerek ünnepének számító Coop Rallyt. Csaknem száz élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacég csapata több mint 117 autóval és három médiabusszal látogatott el Kelet-Magyarország hat meghatározó gyártó és forgalmazó vállalkozásának központjaihoz és két Coop-tagvállalathoz.
A rali résztvevőinek köre igazán reprezentatív volt: a hazai élelmiszer-kereskedelemben évi mintegy 2000 milliárd forintot kitevő termékértékesítést tudhatnak magukénak, és a Coop Csoporttal együtt több mint ötvenezer munkavállalót képviselnek. A résztvevők 650 kilométert tettek meg, hús- és tejüzemet, üdítőital-gyártó üzemet, pincészetet, valamint Coop üzletet és frissáru-logisztikai központot kerestek fel. A rendezvény a hagyományoknak megfelelően ismét lehetőséget biztosított üzemlátogatásokra is. A Coop üzletlánc a kezdetek óta azon munkálkodik, hogy reflektorfénybe állítsa a kiváló minőségű hazai élelmiszereket biztonságos módon előállító vállalkozásokat, és bemutassa: emocionális, gazdasági, fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontok egyaránt szólnak amellett, hogy hazánkban készült termékeket válasszunk.
Az eseményt – ahogy minden évben – részvételével támogatta az Agrárminisztérium is, Nagy István tárcavezető pedig a Coop Csoport célkitűzésével egyetértve vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A miniszter képviseletében személyesen, aktívan is részt vettek a programon az élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkárság vezetői: az első napon Zsigó Róbert államtitkár, a második napon pedig Bognár Lajos helyettes államtitkár, országos főállatorvos.
A verseny nyitóállomása, egyben a rajtja a Pick Szeged Zrt. szegedi gyárában volt. Az első nap további helyszínei Kiskunfélegyházán az Integrál Zrt., Felsőlajoson a Márka Üdítőgyártó Kft., valamint a CO-OP Star Zrt. abonyi boltja voltak. A második napon a mezőny ellátogathatott a Nádudvari Élelmiszer Kft. nádudvari húsüzemébe, majd Miskolcra, az Észak-Kelet Pro-Coop Zrt. frissáru-raktárához, a Naszálytej Zrt. üzemébe, végül a Grand Tokaj Zrt. Szegiben található pincesoránál érkezett célba.
Az eredményhirdetésre Hajdúszoboszlón került sor, az idei versenyt a Szatmári Malom Kft. csapata nyerte, az Agrárminisztérium különdíját pedig a Márka kapta meg. Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta: örül annak, hogy a Coop Rally mára valódi brand lett, valamint hogy a tizennégy éve elindított program hozzájárul a magyar termékek népszerűsítéséhez, forgalmának növekedéséhez. „Amikor elkezdtük, a vásárlók számára az ár mellett nem volt érdekes szempont, hogy az adott termék magyar-e vagy külföldi. Ez mára megváltozott, a vásárlókban is tudatosult, hogy magyar termékek választásával a magyar emberek megélhetését segítik” – fogalmazott Pekó László.
Nagy István agrárminiszter elmondta: a Coop vállalatcsoport a magyar gazdák legkiválóbb partnere. Az agrártárca azon dolgozik, hogy a magyar gazdák számára minél több forrás álljon rendelkezésre az élelmiszer-előállításhoz és -feldolgozáshoz. Leszögezte: a szaktárca célja annak segítése, hogy a legkisebb magyar településeken is megmaradjanak a magyar boltok, ahol hazai termékeket lehet vásárolni.
A Coop Rally jelentőségét jelzi, hogy már 119 hazai élelmiszergyártót és -forgalmazót mutatott be, valamint szinte a teljes FMCG-szektor támogatását maga mögött tudhatja. Ez a hiánypótló és egyedülálló rendezvénysorozat több ízben is kiérdemelte az Érték és Minőség Nagydíjat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.