BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Valódi, sikeres brand lett a Coop Rally

Idén szeptember 4. és 5. között 14. alkalommal rendezték meg a már hagyományosan a magyar élelmiszerek ünnepének számító Coop Rallyt. Csaknem száz élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacég csapata több mint 117 autóval és három médiabusszal látogatott el Kelet-Magyarország hat meghatározó gyártó és forgalmazó vállalkozásának központjaihoz és két Coop-tagvállalathoz.

A rali résztvevőinek köre igazán reprezentatív volt: a hazai élelmiszer-kereskedelemben évi mintegy 2000 milliárd forintot kitevő termékértékesítést tudhatnak magukénak, és a Coop Csoporttal együtt több mint ötvenezer munkavállalót képviselnek. A résztvevők 650 kilométert tettek meg, hús- és tejüzemet, üdítőital-gyártó üzemet, pincészetet, valamint Coop üzletet és frissáru-logisztikai központot kerestek fel. A rendezvény a hagyományoknak megfelelően ismét lehetőséget biztosított üzemlátogatásokra is. A Coop üzletlánc a kezdetek óta azon munkálkodik, hogy reflektorfénybe állítsa a kiváló minőségű hazai élelmiszereket biztonságos módon előállító vállalkozásokat, és bemutassa: emocionális, gazdasági, fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontok egyaránt szólnak amellett, hogy hazánkban készült termékeket válasszunk.

Az eseményt – ahogy minden évben – részvételével támogatta az Agrárminisztérium is, Nagy István tárcavezető pedig a Coop Csoport célkitűzésével egyetértve vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A miniszter képviseletében személyesen, aktívan is részt vettek a programon az élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkárság vezetői: az első napon Zsigó Róbert államtitkár, a második napon pedig Bognár Lajos helyettes államtitkár, országos főállatorvos.

A verseny nyitóállomása, egyben a rajtja a Pick Szeged Zrt. szegedi gyárában volt. Az első nap további helyszínei Kiskunfélegyházán az Integrál Zrt., Felsőlajoson a Márka Üdítőgyártó Kft., valamint a CO-OP Star Zrt. abonyi boltja voltak. A második napon a mezőny ellátogathatott a Nádudvari Élelmiszer Kft. nádudvari húsüzemébe, majd Miskolcra, az Észak-Kelet Pro-Coop Zrt. frissáru-raktárához, a Naszálytej Zrt. üzemébe, végül a Grand Tokaj Zrt. Szegiben található pincesoránál érkezett célba.

Az eredményhirdetésre­ Hajdúszoboszlón került sor, az idei versenyt a Szatmári Malom Kft. csapata nyerte, az Agrárminisztérium különdíját pedig a Márka kapta meg. Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta: örül annak, hogy a Coop Rally mára valódi brand lett, valamint hogy a tizennégy éve elindított program hozzájárul a magyar termékek népszerűsítéséhez, forgalmának növekedéséhez. „Amikor elkezdtük, a vásárlók számára az ár mellett nem volt érdekes szempont, hogy az adott termék magyar-e vagy külföldi. Ez mára megváltozott, a vásárlókban is tudatosult, hogy magyar termékek választásával a magyar emberek megélhetését segítik” – fogalmazott Pekó László.

Nagy István agrárminiszter elmondta: a Coop vállalatcsoport a magyar gazdák legkiválóbb partnere. Az agrártárca azon dolgozik, hogy a magyar gazdák számára minél több forrás álljon rendelkezésre az élelmiszer-előállításhoz és -feldolgozáshoz. Leszögezte: a szaktárca célja annak segítése, hogy a legkisebb magyar településeken is megmaradjanak a magyar boltok, ahol hazai termékeket lehet vásárolni.

A Coop Rally jelentőségét jelzi, hogy már 119 hazai élelmiszergyártót és -forgalmazót mutatott be, valamint szinte a teljes FMCG-szektor támogatását maga mögött tudhatja. Ez a hiánypótló és egyedülálló rendezvénysorozat több ízben is kiérdemelte az Érték és Minőség Nagydíjat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.