BUX 40,039.82
+1.36%
BUMIX 3,772.92
-0.35%
0.00%
OTP 8,578
+1.90%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.49%
ZWACK 18,200
-1.09%
0.00%
ANY 1,550
-2.21%
RABA 1,090
-0.91%
0.00%
-0.61%
0.00%
+0.48%
OPUS 171.6
+0.35%
-7.24%
-2.24%
0.00%
+0.79%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,970
+1.99%
+2.70%
ALTEO 2,380
-0.83%
0.00%
-0.30%
EHEP 1,250
-4.94%
0.00%
+1.02%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.08%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
+0.75%
+1.05%
0.00%
-1.05%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-0.43%
NAP 1,260
0.00%
0.00%
-3.53%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Az autóipar a magyar kisvállalkozások gyarapodásához is hozzájárul

Palkovics László arra számít, hogy az autóipar hozzájárulásának aránya tovább fog nőni a magyar nemzeti összterméken belül.

A magyarországi autógyárak működéséből a belföldi kisvállalkozások is gyarapodhatnak, ám a technológiai fejlődésükhöz a kormánynak is hozzá kell járulnia

– mondta az innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Budapesten, a CEE Automotive Forum járműipari rendezvényén.

Palkovics szerint a nagy gyártóknak is kedvez, ha belföldi beszállítókkal működhetnek együtt, utóbbiak azonban csak hatékonyan üzemeltethető, automatizált rendszerekkel léphetnek be a legkorszerűbb ipari technológiák piacára.

A magyar beszállítók fejlődését ezért a kormány is ösztönzi például a tudásátadás lehetőségeinek megteremtésével és a Beszállítói-fejlesztési Programon keresztül. Utóbbi esetében eddig 9 milliárd forinttal támogattuk a kis és közepes vállalkozásokat

– tette hozzá.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter
Fotó: MTI

Az autóipar idei fejlődéséről szólva megemlítette, hogy az ágazat termelési értéke

az első nyolc hónapban meghaladta a 6300 milliárd forintot, és a tavalyi azonos időszakhoz képest 1,3 százalékkal több alkalmazottat, majdnem 169,5 ezer munkavállalót foglalkoztatott a második negyedévben.

Palkovics László a gyártás rugalmasságának fejlesztését tekinti a magyar autóipar következő fejlődési állomásának, hogy az itt működő gyárak egyszerre legyenek képesek hagyományos hajtású és elektromos járművek gyártására. Fejlesztéseiknek pedig – mint fogalmazott – az üzemanyagcellás technológiákra és az energia akkumulátoros tárolására ugyanúgy ki kell terjedniük, mint a belső égésű motorok korszerűsítésére.

A miniszter arra számít, hogy az autóipar hozzájárulásának aránya tovább fog nőni a magyar nemzeti összterméken belül. Kérdésre válaszolva cáfolta, hogy a debreceni BMW-üzem építése bármilyen okból csúszna, hiszen a kivitelezés a terveknek megfelelően halad. Nem késik a ZalaZone építése sem, egyes pályaelemei már most, a teljes átadást megelőzően is használhatók – tette hozzá.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek