A Black Friday idén is megmozgatta a vásárlók fantáziáját és pénztárcáját. Azonban közel sem ért véget az akciók sora. Az online webáruházak – bár november utolsó péntekén is nagy profitot értek el – legnagyobb haszonnal kecsegtető napja mégsem ez.
A Black Friday Magyarországon nem egyetlen napból áll az e-kereskedelemben. A csaknem egész hónapon át tartó árháborút zárta le november utolsó pénteke. A hagyományos üzleteket nemcsak a budapesti bevásárlóközpontokban özönlötték el a vásárlók, óriási volt a tolongás a debreceni, szegedi, pécsi, győri és a kecskeméti plázákban is.
Nem könnyű átverni a vásárlókat a Black Fridayen
Az idei Black Friday slágertémája a túlárazás és a készlethiány. Már most látható, hogy komoly jogsértésekkel próbálnak vásárlókat csábítani a cégek.
Az online webáruházak azonban nem érik be ennyivel. Mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb haszonra tegyenek szert.
És bár a törvénytelen módszerektől sem riadnak vissza, a szemfüles vásárlókból már közel sem olyan egyszerű pénzt kicsalni. Az illetékes hivatalok is súlyos büntetéseket rónak ki egy-egy túlárazásért.
A törvényesség keretei közt további akciókkal igyekeznek még nagyobb bevételhez jutni az itthon 70-80 milliárd forintos e-kereskedelmi forgalmat hozó Black Fridayen kívül.
A Cyber Monday kifejezés – a Black Fridayhez hasonlóan – az Egyesült Államokból származik, és azért jött létre, hogy online vásárlásra buzdítsa az embereket.
Az Adobe Analytics idei előrejelzése azt mutatta, hogy a kiskereskedők rekordszintű értékesítésekre számíthatnak a Black Friday utáni hétfőn – adja hírül a BBC.
Az elemzés szerint az Egyesült Államok fogyasztói hétfőn várhatóan 9,4 milliárd dollárt költenek el online. Tavaly, 2018-ban a Cyber Monday 7,9 milliárd dolláros forgalmat hozott.
Megtörhet Barbie egyeduralma a télen
Az utolsó negyedév három nagy játékgyár küzdelmét is hozhatja, amelyben a Mattel színeiben címvédőként ringbe szálló Barbie a Hasbro és az MGA Entertainment favoritjaival néz farkasszemet.
A jelentés megállapította, hogy a Black Friday az idén is rekordszintű, 7,4 milliárd dollár profitot termelt az Egyesült Államokban. A száz amerikai webáruház tranzakcióit mérő Abode szerint legtöbbet a Hasbro Jégvarázs 2 szériájából, az Electronic Arts által fejlesztett FIFA 20 videójátékból és az MGA Entertainment L.O.L Surprise babáiból adtak el.
Az idei pénteki esemény során a mobiltelefon- vásárlások rekordja is megdőlt. 2,9 milliárd dollár értékben adtak el okostelefonokat az Egyesült Államokban.
Ilyen mennyiségű tranzakció mellett a csomagszállítók terhei is megnőnek. A neves csomagszállító cégek jó előre felkészültek erre.
A FedEx logisztikai óriás több mint 33 millió csomagra számít az idei kiberhétfőn – írja cikkében a Supply Chain Digital.
A fekete péntek és a Cyber Monday sok vásárló számára a karácsonyi előkészületek része. Az e-kereskedelem jelentősen fellendül már a hét végén is, mivel a webáruházak és az ügyfelek egyaránt arra törekednek, hogy kihasználják az alkalmat.
Az e-kereskedelem egyre növekszik, és a FedEx készen áll arra, hogy a téli szünetben is rendelkezésre álljon
– kommentálta Brie Carere, a FedEx Corp. ügyvezető alelnöke, valamint a cég marketing- és kommunikációs igazgatója.
Az erre az egyetlen napra eső mennyiség a FedEx számára új csúcsnak számít, a cég várhatóan leterheltebb lesz, mint bármikor korábban. Arra készülnek, hogy a napi átlagos csomagmennyiség megkétszereződik az ezt követő két hétben is.
Magyarországon a Black Friday kitolódása miatt nem igazán tűnik fel a Cyber Monday. November közepétől lényegében a karácsonyi szezonig bombázzák a szolgáltatók akcióikkal a potenciális vásárlókat.
A GKI Digital szerint Magyarországon az aktív internetezők ötöde, mintegy 1,2 millió ember szintén a karácsonyi ajándékbeszerzés miatt számít a fekete pénteki leárazásokra.
Hogy ezzel hogyan birkóznak meg az egyes csomagküldő szolgálatok itthon, az kérdéses. Az évek óta erősödő árnyomás és a munkaerőhiány mellett egy sor új kihívás is vár a legalábbis problémákkal küzdő futárokra, expressz és kiscsomag- (CEP) kézbesítőkre.
A legnagyobb probléma – különösen a karácsonyi időszakban –, hogy időben kézbesítsék a megrendelt csomagokat, valamint az, hogy a megfelelő helyre szállítsák őket.
Összehasonlítva:
Még nem tudjuk, mennyire lesz problémás a csomagok kézbesítése itthon vagy az Egyesült Államokban. Az mindenesetre elmondható, hogy a csomagszállításnak hazánkban van még hova fejlődnie.