Magyar gazdaság

A portugálok a legbizalmatlanabbak az online vásárlások során

A szállítás időtartama, módja és a problémás visszaküldés mellett a bankkártya adatok kezelése sokakat tart vissza az online vásárlástól.

Közzé tették az Eurostat az uniós állampolgárok online vásárlási szokásait vizsgáló kutatását.

Kiderült, hogy a fő okok, amiért sokan nem vásárolnak vagy rendelnek online árukat, vagy szolgáltatásokat az interneten a fizetési biztonsággal vagy az adatvédelemmel kapcsolatos aggályok voltak, például a fizetési kártya adatainak törvénytelen felhasználása.

Fotó: Shutterstock
Fotó: Eurostat

Ezek egyben megakadályozták, hogy a 16–74 éves felhasználók 6 százaléka vásároljon vagy rendeljen interneten keresztül 2019-ben, egy százalékponttal kevesebbet, mint 2017-ben (7 százalék), és öt százalékkal kevesebb, mint 2009-ben (11 százalék).

Egyéb akadályok, például a szállítás, az áruk átvételével vagy a visszaküldéssel kapcsolatos bizalmi aggodalmak, a fizetési kártya hiánya vagy a kézbesítési nehézségek, amelyeket az EU-ban az EU-ban az egyének kevesebb, mint 5 százaléka vonzza el az online vásárlást.

Magyarországon a felhasználók 14 százaléka gondolja úgy, hogy kockázatos az interneten vásárolni. A kutatás ugyanakkor nem részletezi az online vásárlások terén, hogy utalással, vagy utánvéttel történnek a rendelések.

Az EU tagállamai között azoknak az aránya, akik a fizetésbiztonságot kifogásolhatónak tekintették, 2019-ben nagyban változott – az észtek 1 százalékától Portugália 23 százalékáig terjedt. Öt EU-tagország kivételével mindössze 10 százalék alatt volt az érték.

bizalmatlanság online vásárlás Eurostat
Kapcsolódó cikkek