Nagy valószínűséggel módosítani kell a fővárosi parkolási rendeletet – ezt a VI. kerületi önkormányzat közölte a Világgazdasággal. Eszerint a budapesti közgyűlés dönt a zónákról és a parkolódíjakról, valamint azokról a napokról is, amelyeken fizetni kell a parkolásért. Mindezt egy 2010-es fővárosi parkolási rendelet szabályozza. Lapunk megkereste a fővárost, hogy valóban napirenden van-e a szabályozás módosítása, és ha igen, hogyan érintheti a fenti pontokat a változás, de egyelőre nem kaptunk választ. Budapesten mintegy 110 ezer fizetős, közterületi parkolóhely van, ebből az utolsó elérhető, 2018-as kimutatás szerint csaknem 8500 a fővárosé, a többi a kerületeké. Ezek kapcsán tavalyelőtt a fővárosnak 1,45 milliárd forintos kiadása és 1,95 milliárd forint bevétele keletkezett.
Az egyes kerületeknek a helyi kedvezményrendszer létrehozásában van mozgásterük. Terézváros hangsúlyozta, hogy a szabályozás módosítása a dugódíj esetleges bevezetése miatt kerülhet napirendre, és amiatt az önkormányzati cél miatt, hogy a lakosság a lakóhelye közelében parkolhasson. „Ki kell alakítani egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a helyiek előnyt élvezzenek, és bizonyos parkolóhelyeket csak itt élők használhassanak” – magyarázták. Erről már egyeztetnek a fővárossal.
A Világgazdaság budapesti kerületeknek küldött körkérdésére kapott válaszok szerint számos kerület tervezi a helyi parkolási szabályzat számottevő változtatását. Újpesten például márciusban indul egy átfogó parkolási koncepció megalkotása, miután még nem tettek eleget annak a fővárosi rendeletnek, amely szerint a főváros egy parkolási zónát alakított ott ki négy övezettel. Változásokra kell számítani a II. kerületben is, ahol újragondolják az övezeteket és a díjszabást. Ehhez külső szakértőket és civileket is bevont az önkormányzat. „Úgy kívánjuk kiterjeszteni a zónákat, hogy megoldódjon a spontán kialakuló P+R-területek problémája” – emelték ki. A közeli jövőben életbe lép a Mammut és a Millenáris környékén a parkolási időszak meghosszabbítása este nyolc óráig. Információink szerint az I. kerületben és a VII. kerületben is szűkítenék az ottani bérlők kedvezményeit.
Az V. kerületben tovább bővülhet a járművek parkolóházi elhelyezésének lehetősége. A Ferencvárosban február elejétől végre minden zónában helyreállt a fizetős parkolás, amely a négyből kettőben szünetelt egy hónapon át. A IX. kerület vezetése nem közölte, hogy emiatt mekkora bevételtől esett el.
Teljes átszervezésre készül a XI. kerület is, amely először egy önálló parkolási céget hoz létre, és előkészíti a kerületi parkolási övezetet érintő módosításokat (díjszabás, lakossági várakozási engedélyek stb.). Újbuda önkormányzatának a kerületi parkolási cég működtetésére vonatkozó javaslatcsomagja már bekerül a következő képviselő-testületi ülés napirendjébe. Ez azt is jelenti, hogy az önkormányzati tulajdonú társaság már tavasszal, de legkésőbb 2020 második felében biztosan megkezdi a munkáját – húzták alá. A főváros külső területein élők viszont fellélegezhetnek: a XV., a XVI., a XVII., a XVIII., a XX., a XXI. és a XXII. kerület is azt írta lapunknak, hogy továbbra sem tervez változtatni az ingyenes parkoláson.
Az egyes kerületek mozgástere a helyi kedvezményrendszer kialakítására terjed ki, ezen azonban több helyen is változtatnának
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.