BUX 51,365.99
-0.17%
BUMIX 4,362.09
+0.87%
CETOP20 2,351.98
+0.32%
OTP 17,565
+0.37%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.13%
+0.27%
-0.45%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
-0.32%
RABA 1,540
+1.99%
0.00%
+0.82%
-0.56%
+0.70%
+1.61%
+0.43%
0.00%
+0.45%
-1.92%
OTT1 149.2
0.00%
+1.68%
MOL 2,462
+0.08%
+1.98%
ALTEO 1,370
0.00%
0.00%
+7.30%
EHEP 1,900
-2.31%
0.00%
+0.71%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.21%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-1.49%
+1.37%
+2.35%
-0.68%
NUTEX 20.55
+0.74%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Zsebbenyúlós a céges parkolás Óbudán

Vállalkozások ezreit érintheti érzékenyen, hogy a III. kerületi önkormányzat 2020-tól módosította a parkolási rendeletet. Az illetékesek szerint a lakosság érdeke a szigorítás.

Az eddigi közel 69 ezer forintról januárban 108 500 forint fölé emelkedett Óbudán a helyi lakcímmel nem rendelkező, de a kerületben dolgozók éves parkolási díja, az úgynevezett alkalmazotti kedvezmény – egyebek mellett erről is döntött az októberben újonnan megválasztott III. kerületi képviselő-testület, amely még tavaly év végén módosította a parkolási rendeletet.

Az Opten céginformációs adatbázis gyűjtése szerint Óbudán mintegy 61 ezer cég van bejegyezve – ebben szerepelnek a már törölt társaságok is. Valamivel több, mint 21 500 működő társas és egyéni vállalkozót tartanak nyilván a kerületben, 1018 a tíznél több alkalmazottal működő vállalkozások száma.

Vagyis a több mint 50 százalékos emelés akár tízezernél is több munkavállaló munkába járását drágíthatja meg, s ez a munkáltatóiknak is tetemes kiadás lehet. Az utazással kapcsolatban keletkező költségek egy részét ugyanis a foglalkoztató köteles megtéríteni, másik részét pedig megtérítheti, ha belső szabályzatában erről rendelkezett. Ilyen lehet a parkolási díjak átvállalása is, bár az erről szóló szabályozás közel sem egyértelmű, és leginkább a szokásjog alapján rendeződik a gyakorlatban.

Fotó: VG – Földi Attila

Az óbudai önkormányzat a Világgazdaság érdeklődésére elmondta, hogy a díjszabás feltornászását a várakozási övezetek maximális telítettsége indokolta.

Az a szándékunk, hogy a kiadott engedélyek darabszáma csökkenjen, hogy az állandó lakcímmel rendelkező kerületi lakosok érdekei érvényesüljenek

– közölték. Arról is beszámoltak, hogy az elmúlt évek tendenciája azt mutatta, hogy egyre növekedett azoknak a jogosultaknak a száma, akiknek nincs óbudai lakcímük, ezzel párhuzamosan pedig szűkültek a helyi lakosok parkolási lehetőségei.

A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság csütörtöki számában

Kapcsolódó cikkek