BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Fél áron juthatnak hozzá az elektromos autókhoz a taxisok

Hétfőn nyílt meg az e-gépkocsik állami támogatására kiírt a pályázat.

Hétfőtől lehet pályázni az elektromos autók állami támogatására. Magánszemélyek 11 milliónál nem drágább járműre 2,5 milliót kaphatnak, a taxisok 15 millióig az ár több mint felét – írja a Magyar Nemzet.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium bejelentés jelentős piaci mozgásokat eredményezett,

néhány hét alatt meglehetősen sok 10,99 millió forintos árú elektromos autó tűnt fel a kereskedésekben. Ráadásul a kínálat meglehetősen színes.

A kis vagy már-már törpe városi autók mellett elérhető ennyi pénzért klasszikus, alsó középkategóriás családi autó is, mint a Nissan Leaf, de több koreai gyártmányú divatterepjáró is – írja a lap.

Fotó: Kallus György / VG

Az árkorlátnak való megfelelés miatt többnyire kisebb akkumulátorcsomag, kevesebb kényelmi vagy fedélzeti szolgáltatás érhető el, de a 2,5 milliós támogatás igénybevételével 8-8,5 millió forintért hazavihetők. Ez az ár már versenyképes a belső égésű motorral szerelt, hasonló méretű, automata váltós kocsikéval – merthogy a villanyautók egyike sem tartalmaz manuális váltót, sőt leginkább semmilyent sem.

A személyszállítás céljából beszerezni kívánt tisztán elektromos gépjárművek esetében 15 millió forint a határ, és itt a támogatási arány akár 55 százalék is lehet. A Kia e-Niro, azaz egy 4,3 méter hosszú, közepes méretű városi terepjáró már 4,9 milliótól hazavihető – igaz, a kisebbik akkucsomaggal és hatótávval. De még a nagyobbik, a 64 kWh/órás is kijön 5,87 millióból, taxisvásárló esetén. Ez az ár, amennyiért a legnépszerűbb magyar autó, a Suzuki Vitara is megvehető újonnan.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek