Kétszázmilliárd forint hazai forrásból és uniós támogatásból megvalósuló fejlesztéssel nő belátható időn belül 6 ezer kilométerre a magyarországi önálló kerékpárutak hossza. Összességében máris 9 ezer kilométernyi a kerékpározásra ajánlott út, miután a 2010-ben új alapokra helyezett fejlesztési stratégia a hálózatépítésre fókuszál, Ausztriához és Szlovéniához hasonlóan túraútvonallá fűzve a kínálatot. A kerékpározható hálózat 2030-ra 15 ezer kilométeresre terebélyesedik a célkitűzés szerint. A fejlesztés – mint Petényi Mirkó, az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ kommunikációs igazgatója a Világgazdaságnak elmondta – nem minden esetben önálló kerékpárút építését jelenti, hanem esetenként a helyi viszonyoknak megfelelően a kis forgalmú útvonalak kiszélesítésével kerékpározható szakaszok létrehozását is. A rendelkezésre álló úthálózat csaknem fele önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút. Ilyenekből egyre több van. A múlt héten adták át a Tépe és Berettyóújfalu közötti kerékpárút 8,3 kilométeres szakaszát, amely nettó 945 millió forintból épült meg, és lehetővé tette, hogy immár Debrecentől Nagyváradig lehessen biciklizni. Ugyancsak a múlt héten avatták fel az Eger–Egerszalók–Hőforrás közötti, turisztikai jelentőségű 5 kilométeres kerékpárutat, amely bruttó 432 millió forintba került. Bezárult a Tisza-tavi kerékpárút is a Poroszló és Tiszafüred közötti távval, és négy kerékpároshíddal egészült ki az észak–déli Eurovelo 11-es útvonalhoz csatlakozó út, csaknem 3,3 milliárd forintból.
Ma avatják a Felső-Tisza vidékén Záhonytól Debrecenig kitáblázott 100 kilométernyi, zömmel kistelepüléseken átvezető túraútvonalat, és pénteken az Eurovelo 14 kerékpárútvonal Ausztriától, pontosabban Zell am See városától a Velencei-tóig kijelölt útvonalának Szentgotthárdtól kitáblázott részét. Ugyanekkor mutatják be az Őrségben kijelölt hat, egyenként 20–50 kilométeren speciális információs táblákkal kijelölt bringakört, amely a turisztikai fejlesztési csomag része. A hét végén a Sopron és Fertőd között húzódó út eddigi murvás részének burkolt szakaszait és a Fertőrákos–Sopron közötti pár kilométeres új szakaszát avatják. Az összesen 40 kilométeres hálózatból 5-5 kilométer újul meg. A nyár végére készül el az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút részeként a Budapest és Szentendre közötti 5,6 kilométeres szakasz, amely a Dera-patak feletti híddal kiegészülve nettó 850 millió forintba kerül. Ugyancsak folyamatban van az Eurovelo 6 Budapest–Dunakeszi közötti 5 kilométeres hiányzó szakaszának építése is.
Időközben a Balatoni Bringakör is kiegészült a hiányzó szakaszokkal, már javában dolgoznak a Győr–Pannonhalma közötti 17,6 kilométer építésén és felújításán, valamint a Budapest–Balaton bringaút első szakasza, a Budapest–Etyek közötti táv kivitelezésén. E beruházásokat is a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. rendelte meg, e társaság koordinálja az érintett fejlesztések zömét. A cég megrendelésére végzett beruházások az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz tartoznak, ahol önálló főosztály felügyeli a munka összehangolását. A településeken belüli kerékpárutak építése és a meglévők kerékpározhatóvá alakítása a helyi önkormányzatok feladata. A külterületi, főutakkal párhuzamos kerékpárutak üzemeltetését 2018-ban átvette az önkormányzatoktól a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.