BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorsaságban venné fel a versenyt a SPAR

Robbanásszerű növekedést hozott az e-kereskedelemben a járvány, minden hónapban legalább 30-40 százalékos volt a bővülés. A szolgáltatók között is élesedik a verseny, az Auchan után a SPAR is fejleszt.

Ettől a héttől kezdve az online shopban megvásárolt termékeket akár már a megrendelés napján kiszállítja a SPAR Budapesten, a főváros környékén és a Velencei-tó térségében kilenc településen. Maczelka Márk kommunikációs vezető ismertette: tavaly több mint egymilliárd forintos fejlesztéssel indították el a webáruházat, amely immár kétmillió lakos számára érhető el. A keresletnövekedés miatt 145-re növelték az e-kereskedelmi csapat létszámát, és bővítették a kiszállítási idősávokat. A SPAR ma már garantálja, hogy ha a vásárló – akár hétköznap vagy hét végén – délelőtt 10 óráig leadja a rendelését az online shopban, azt már aznap, legkorábban 18 és 20 óra között házhoz is szállítják. A szolgáltatás extra költséggel nem jár.

Kijelenthető, hogy a napon belüli kiszállítással a hagyományos kiskereskedelmi láncok közül a SPAR vette fel elsőként a versenyt a magyar piacra technológiai vállalatként érkező, cseh hátterű Kifli.hu-val – mondta a Világgazdaságnak Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Felhívta a figyelmet, hogy az Auchan is szintet lépett az országos kiszállítás bevezetésével. A francia csoport hazai leányvállalata augusztus 3-tól vállalja, hogy online áruházából Magyarország teljes területén lehet vásárolni. Az egynapos kiszállítást abban az esetben vállalja az üzletlánc, ha a megrendelés 14 óráig befut. Több mint 21 ezer online termék érhető el, a kínálatban a tartós élelmiszerek, borok és egyéb alkoholos italok mellett megtalálhatók bio- és organikus élelmiszerek, valamint elektronikai termékek közül is lehet válogatni.

Hat nagy szereplőt tart számon a piac, hiszen a már említett SPAR-on, Auchanon és Kifli.hu-n kívül a műfajban hazai úttörőnek számító Tesco, a CBA Prima és a GRoby is szállít házhoz élelmiszert. Madar Norbert szerint a kulcs a napi bevásárlás online alternatívájának biztosítása. A friss hús, a pékáru, a tejtermékek, a zöldség-gyümölcs, illetve minden más romlandó, hűtést igénylő termék viszont saját logisztikai szolgáltatást igényel. Példaként felhozta, hogy ásványvizet, konzervet, vécépapírt vagy mosószert már az Alzán vagy az eMAG-on keresztül is lehet vásárolni. Ezeknek az árucikkeknek a kiszállítására bármely futárszolgálat alkalmas, sőt, a webáruház akár a nagykereskedőéhez hasonló szerepben is feltűnhet, ha közvetlenül a gyártó raktárkészletéből látja el a vásárlóit.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az idén eddig minden hónapban legalább 30 százalékkal bővült éves alapon az e-kereskedelem, amely az első fél év végén immár a teljes kiskereskedelmi forgalom 7,3 százalékát adta. A csúcsot az áprilisi 104 százalékos növekedés hozta el a KSH mérése szerint, éppen akkor, amikor a kijárási korlátozások mellett 81 havi növekedés után összességében 10,2 százalékkal esett vissza a boltok bevétele. Noha a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi szereplő továbbra is a Tesco, a többség ebben az időszakban nem a brit hátterű lánctól várja a nagy online dobást, hiszen a hagyományos és az e-kereskedelemben is visszább fogta az utóbbi időben a beruházá­sait, fejlesztéseit a lánc.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.