BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra fékez a használtautó-import

Októberben alig több mint 11 300 importból származó használt gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez majdnem negyedével kevesebb az egy évvel korábbinál. Az általános piaci bizonytalanság miatt a kilátások sem túl biztatók.

Idén októberben a DataHouse adatai szerint 11 341 import személyautó került forgalomba Magyarországon, ami tavaly októberhez viszonyítva 24 százalékos visszaesés. Az év első tíz hónapjában összesen 110 264 használt személyautó került be az országba, ez 17 százalékkal marad el az előző év hasonló értékétől – hívta fel a figyelmet közleményében a JóAutók.hu.

„A koronavírus második hullámának hatására ismét jelentősen erősödött a bizonytalanság az autó­­piacokon” – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Hozzátette: míg az előző hónapokban rendre csupán 10 százalékos volt az elmaradás az előző évi volumenektől, a hagyományosan „legaktívabb” hónapnak számító októberben az import elmaradása ismét elérte a 24 százalékot. Az óvatosság fokozódása a hazai autópark utánpótlásforrását jelentő újautó-piacon is tetten érhető: míg az előző hónapban 19 százalékkal több, októberben ismét 4 százalékkal kevesebb új személygépkocsit adtak el, mint egy évvel korábban. A JóAutók.hu előrejelzése szerint a jelenlegi piaci környezetben (drasztikus járványügyi szigorítások elkerülése esetén) éves szinten 125 ezer használt autó importjára számíthatunk 2020-ban, ami 20 százalékkal marad el a 2019-es 156 ezertől.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tájékoztatása szerint októberben 11 946 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Az év első tíz hónapjában mintegy 102 ezer új személyautó került forgalomba, ami éves összevetésben 20 százalékos csökkenés. Az MGE a közleményében emlékeztet, hogy áprilisban és májusban a koronavírus-járvány miat­ti válságintézkedések és a gyárbezárások következtében 50 százalék feletti volt a visszaesés, ezt az egyesület várakozása szerint a második fél év valamennyire tudja majd kompenzálni. Az MGE jelezte, hogy a nemzetközi szervezetek világ- és európai viszonylatban is 25-30 százalékos visszaesést prognosztizálnak az év végére.

Az MGE áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 ezer helyett csak 118 ezer új személygépkocsi forgalomba állítására lát esélyt. A kis­haszon­­jármű­veknél nem 26 ezer, hanem 22 ezer, a nagy­haszon­jár­műveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezést jeleztek előre erre az évre.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.