BUX 54,764.34
-0.67%
BUMIX 4,387.15
-0.12%
CETOP20 2,465.98
-0.55%
OTP 19,000
-0.73%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-1.69%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,595
-0.31%
RABA 1,460
0.00%
+0.35%
+0.47%
+2.22%
0.00%
OPUS 246.5
+0.61%
+0.21%
-0.89%
-0.46%
OTT1 149.2
0.00%
+0.40%
MOL 2,738
-1.08%
+4.74%
ALTEO 1,535
-1.29%
+0.56%
-1.61%
EHEP 1,800
-1.37%
0.00%
-0.32%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.07%
-0.72%
-4.26%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+2.50%
+0.43%
+1.09%
0.00%
+1.31%
NUTEX 19.82
-0.10%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Nem jellemző a tudatosság a kkv-k digitális marketingtevékenységére

A magyarországi KKV-k csupán fele végez digitális marketing tevékenységet, viszont döntő többségük előre átgondolt stratégia nélkül dönt a költésekről. A vállalatok körében a legnépszerűbb platform a Facebook – derül ki az átfogó Digiméter kutatásból.

A hazai kkv-k csupán 45 százaléka végez digitális marketing tevékenységet

– derül ki a Digiméter kutatásból. A tavasszal készült reprezentatív felmérés rámutat arra, hogy az online marketinget kevés vállalat végzi tudatosan, átgondolt tervek mentén: tízből kilenc kkv nem tűz ki célszámokat, amelyek mentén az elvégzett munkát, a befektetett energiát és pénzt mérni tudná. Annak ellenére nem teszik ezt meg, hogy a vállalatok majdnem harmadánál függ a céges árbevétel a digitális marketingtől, sőt egyes vállalatok árbevételére a marketing egyenesen kritikus hatással van. 

A trend az, hogy minél kisebb az online hirdetések árbevételre gyakorolt hatása, annál kevésbé rendelkeznek a vállalatok célszámokkal.

Fotó: Shutterstock

A kkv-k negyede különít el büdzsét a digitális marketing tevékenységre.

Szűk ötödüknél ez mindössze összevont marketing költségvetés, míg 7 százalékuknak van valamilyen szintű terve. A büdzsé megléte azonban nem függ attól, hogy a cég hány alkalmazottat foglalkoztat, mekkora az árbevétele, vagy milyen ágazatban tevékenykedik. A Digiméter eredményei alapján a digitális marketing tevékenységet végző vállalatok átlagosan mindössze egy hirdetési felületet használnak. 

Ez az oldal legtöbbször vagy a Facebook

– amelyet a legalább alkalomszerűen a digitális marketing tevékenységet végző cégek kétötöde használ –, vagy egyedi weboldal.

A marketingre költő kkv-k kétötöde teljesen cél nélkül, vagy nem egy konkrét céllal adta fel a hirdetést a felmérést megelőző egy évben. Általában a cégek a saját maguk vagy termékük, illetve szolgáltatásuk ismertségének növelése érdekében, kevésbé értékesítési célokból vagy márkaépítés miatt folytatnak digitális marketingtevékenységet. A hirdetések eredményességét a cégek kétharmada vizsgálja, leginkább abban az esetben, ha vannak rögzített célszámai az online marketing eredményességének mérésére, illetve ha a digitális hirdetéseknek jelentős hatása van az árbevételre.

Bár a hirdetések eredményességét általában kiértékelik a vállalatok, többségük mindössze a hirdetési fiók adatait veti össze, kevésbé használ speciális analitikai szoftvert vagy bíz meg külsős szakértőt a feladattal. 

A digitális marketing tevékenységet legtöbbször egy belsős munkatárs végzi, akinek ráadásul más feladatai is vannak.

A jelenleg digitális marketing tevékenységet nem végző cégek döntő többsége nem tervezi bevezetni azt a következő 1-2 évben sem, döntő többségük azért, mert olyan terméket vagy szolgáltatást állít elő, amelynek meghatározott megrendelője van, így véleményük szerint nincs szükség reklámozásra – mutat rá a Digiméter.

Kapcsolódó cikkek