Magyar gazdaság

Nem jellemző a tudatosság a kkv-k digitális marketingtevékenységére

A magyarországi KKV-k csupán fele végez digitális marketing tevékenységet, viszont döntő többségük előre átgondolt stratégia nélkül dönt a költésekről. A vállalatok körében a legnépszerűbb platform a Facebook – derül ki az átfogó Digiméter kutatásból.

A hazai kkv-k csupán 45 százaléka végez digitális marketing tevékenységet

– derül ki a Digiméter kutatásból. A tavasszal készült reprezentatív felmérés rámutat arra, hogy az online marketinget kevés vállalat végzi tudatosan, átgondolt tervek mentén: tízből kilenc kkv nem tűz ki célszámokat, amelyek mentén az elvégzett munkát, a befektetett energiát és pénzt mérni tudná. Annak ellenére nem teszik ezt meg, hogy a vállalatok majdnem harmadánál függ a céges árbevétel a digitális marketingtől, sőt egyes vállalatok árbevételére a marketing egyenesen kritikus hatással van. 

A trend az, hogy minél kisebb az online hirdetések árbevételre gyakorolt hatása, annál kevésbé rendelkeznek a vállalatok célszámokkal.

Fotó: Shutterstock

A kkv-k negyede különít el büdzsét a digitális marketing tevékenységre.

Szűk ötödüknél ez mindössze összevont marketing költségvetés, míg 7 százalékuknak van valamilyen szintű terve. A büdzsé megléte azonban nem függ attól, hogy a cég hány alkalmazottat foglalkoztat, mekkora az árbevétele, vagy milyen ágazatban tevékenykedik. A Digiméter eredményei alapján a digitális marketing tevékenységet végző vállalatok átlagosan mindössze egy hirdetési felületet használnak. 

Ez az oldal legtöbbször vagy a Facebook

– amelyet a legalább alkalomszerűen a digitális marketing tevékenységet végző cégek kétötöde használ –, vagy egyedi weboldal.

A marketingre költő kkv-k kétötöde teljesen cél nélkül, vagy nem egy konkrét céllal adta fel a hirdetést a felmérést megelőző egy évben. Általában a cégek a saját maguk vagy termékük, illetve szolgáltatásuk ismertségének növelése érdekében, kevésbé értékesítési célokból vagy márkaépítés miatt folytatnak digitális marketingtevékenységet. A hirdetések eredményességét a cégek kétharmada vizsgálja, leginkább abban az esetben, ha vannak rögzített célszámai az online marketing eredményességének mérésére, illetve ha a digitális hirdetéseknek jelentős hatása van az árbevételre.

Bár a hirdetések eredményességét általában kiértékelik a vállalatok, többségük mindössze a hirdetési fiók adatait veti össze, kevésbé használ speciális analitikai szoftvert vagy bíz meg külsős szakértőt a feladattal. 

A digitális marketing tevékenységet legtöbbször egy belsős munkatárs végzi, akinek ráadásul más feladatai is vannak.

A jelenleg digitális marketing tevékenységet nem végző cégek döntő többsége nem tervezi bevezetni azt a következő 1-2 évben sem, döntő többségük azért, mert olyan terméket vagy szolgáltatást állít elő, amelynek meghatározott megrendelője van, így véleményük szerint nincs szükség reklámozásra – mutat rá a Digiméter.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek