Tízmilliárd forint feletti forgalmat realizált a járvány miatti gazdasági nehézségek és károk ellenére a 30 éves Andreas Stihl Kft. 

Magyarország egyik vezető kerti gépeket forgalmazó vállalatának ügyvezetője, Bakon Gábor sajtótájékoztatón elmondta, 1991-ben a Stihl International GmbH első kelet-európai leányvállalatként jöhetett létre az Andreas Stihl Kft., amely az eltelt három évtized alatt egy olyan stabil szakkereskedői hálózatot épített ki, amelynek mára 160 önálló kereskedelmi és szervizpartnere van, és 330 értékesítési helyen érhetők el a vállalat kerti eszközei. 

A magyarországi leányvállalat 800 főt foglalkoztat.

Fotó: Shutterstock

Az elmúlt időszakban nagy volt a kereslet technológiától és szegmenstől függetlenül  a vállalat akkumulátoros és benzines termékei iránt egyaránt. 

A cég vezetője kiemelte: a következő években várhatóan az akkumulátoros szegmensnek és robotfűnyíróknak egyre nagyobb szerep jut. Elmondása szerint a Stihl által végzett kapacitásbővítések ellenére az ellátási lánca a 2020-as gyárleállítások miatt még mindig nem tudott helyreállni, valamint a jelenség mögött olyan olyan összetett problémakör is meghúzódik, amelyre nincs a vállalatnak ráhatása, ilyen a csiphiány, a konténerválság vagy az üzemanyag- és energiaárak elszabadulása. A szakember elmondása szerint a cég nagy átalakuláson megy keresztül és számos új terméke mutat be.

A vállalatcsoport az év első nyolc hónapjában 3,51 milliárd eurós forgalmat ért el, ami 11,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva, amely az árfolyamváltozásokkal kiigazítva 15,4 százalék. A csoport alkalmazotti létszáma augusztus utolsó napján 19,5 ezer fő volt világszerte, ami 7,3 százalékkal haladta meg a tavaly decemberi állapotot. A vállalat 41 leányvállalattal, 120 importőrrel és több mint 54 ezer szakkereskedéssel van jelen a világ 160 országában, valamint hét országban vannak gyártóüzemei.