A kkv szektorban átlagosan a cégek 89 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással – derült ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményeiből. A megkérdezett vállalkozások 62 százaléka rendelkezik gépjárműbiztosítással, azaz kgfb-vel vagy casco-val, de általános felelősségbiztosítása is 10-ből 6 kkv-nak van.

A legnagyobb arányban az agrárcégek biztosítottak (94 százalék), hiszen rendkívül magas kockázatnak vannak kitéve.

Az aszály, a jégeső vagy a fagykár ugyanis a termés meghatározó részét pillanatok alatt elviheti, és ezzel a termelési ciklusban akár minden bevétel kárba veszhet. Biztosítottság tekintetében a mezőgazdasági szektort az ipari, építőipari kkv-k követik (91 százalék), a kereskedelemben (88 százalék) és a szolgáltatók között (87 százalék) viszont átlag alatti a biztosítással rendelkezők aránya.

Fotó: Karnok Csaba

Az is megfigyelhető a megkérdezettek körében, hogy minél nagyobb egy kkv, annál jellemzőbb, hogy van általános felelősségbiztosítása, illetve céges gépjárműve és így kötelező felelősségbiztosítása. Amíg a mikrocégeknél 59 százalék az utóbbit kötők aránya, a kisvállalkozásoknál 61 százalék, a középvállalkozásoknál pedig 85 százalék. Általános felelősségbiztosítása a legkisebb kkv-k 51 százalékának, a közepes méretűek 66 százalékának van, a legnagyobbak viszont már 10-ből 8 esetben rendelkeznek vele.

Nőhet a szektorspecifikus biztosítások aránya

Az egy-egy szektorra jellemző, speciális biztosítások tekintetében szintén az agrárium jár az élen, ahol a cégek 53 százalékának van mezőgazdasági biztosítása, a szolgáltató vállalkozások 46 százalékának szakmai felelősségbiztosítása, míg az iparban és az építőiparban ehhez képest jóval alacsonyabb (26 százalék) az építési-szerelési biztosítással rendelkező vállalkozók száma.  

Egyre népszerűbbek a digitális megoldások

Ár és személyes kapcsolatok – főként ez alapján döntenek biztosításukról a vállalkozások. Tízből kilenc kkv-nak (88 százalék) nagyon fontos az ár-érték arány, biztosító választásakor, ezt szorosan követik a korábbi pozitív tapasztalatok (85 százalék) és a lefedett kockázatok (83 százalék). A digitális megoldások térnyerését mutatja, hogy jelentőségben az online elérhetőség (71 százalék) felzárkózott közvetlenül a személyes ügyfélkiszolgálás (79 százalék) és a személyes kapcsolattartó (78 százalék) mellé, miközben a fiókhálózat közelsége a legkevésbé fontos 44 százalékkal.