A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg azért épp aktuális online rendelését, mert a webáruház által vállalt házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta. A webshopok felhasználóinak döntő többsége pedig szívesen vásárol legközelebb is azon a felületen, ahol elégedett volt a kiszállítás gyorsaságával – derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott  DoDo csehországi kutatásából. A 18-60 éves korosztályban, 614 fő részvételével készült felmérés a Perfect Crowd által végzett kvantitatív kutatás az online vásárlási szokásokat vizsgálta.

A vásárlók mintegy 90 százalékát befolyásolja a márkák megítélésében a kiszállítás sebessége, ezt minden olyan szereplőnek figyelembe kell venni az e-commerce szektorban, aki meg szeretné őrizni versenyképességét.

– összegezte a felmérés tanulságait Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője. A kiszállítások gyorsasága ma már jelentősen befolyásolja az online vásárlói döntéseket. A felmérés eredményeiből kitűnik, hogy az elvárt időn belül, gördülékenyen teljesülő rendelésekkel kapcsolatos pozitív tapasztalatok nagymértékben hozzájárulnak a vásárlói hűség erősítéséhez.

A vásárlók több mint négyötöde lenne hajlandó búcsút inteni a megszokott webáruházaktól, ha egy hasonló árszínvonalú versenytárs kedvezőbb házhoz szállítási feltételeivel találkozik.

Shopping,Basket,With,Fresh,Food,And,Smartphone.,Grocery,Supermarket,,Food
Fotó: Shutterstock

Míg a megkérdezettek közel 30 százaléka szakítja meg vásárlását akkor, ha túl drágának találja a terméket, addig 61 százalékuk hagyja félbe a vásárlást, ha a szállítási idő hosszabb volt az elvártnál. A gyors házhozszállítás pedig különösen fontos a gyógyszerek, az élelmiszerek, a sportszerek és az állateledelek rendelése esetén. 

A gyors kiszállítás mellett a termék nyomonkövethetősége is fontos tényezőnek bizonyult. A felhasználók 71 százaléka szeretné tudni, merre jár a megrendelt áruval a futár. Azonban a kézbesítő viselkedése is fontos átvételkor minden második vásárló számára. 

Az elmúlt években a DoDo saját fejlesztésű technológiák használatával gyorsította fel hazánkban is a rendelések teljesítésének folyamatát. A házhoz szállítások és az e-kereskedelem fenntarthatósága terén is előremutató lépést tett a cseh startup. Az „utolsó 2 kilométeres” kiszállítási elvnek köszönhetően ugyanis a társaság képes csökkenteni a futárok által megtett utak hosszát.