Idén áprilisban 9090 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami az idei második legalacsonyabb szám – derült ki a Datahouse legfrissebb adataiból.

A tavaly áprilisi eredménytől 13,9 százalékkal marad el az idei, míg a 2020-asat 46,9 százalékkal múlta felül. Utóbbi esetében azonban ki kell emelni, hogy 2020 áprilisában zárva voltak az autókereskedések a járványügyi intézkedések miatt, és az év, sőt, az elmúlt évek leggyengébb hónapját produkálta az újautópiac. Az év első négy hónapját tekintve azonban 2021-hez és 2020-hoz viszonyítva is lemaradásban van a piac idén, előbbihez képest 11,6, utóbbihoz 2,8 százalékkal.

Egy hónapos kihagyás után ismét a Suzuki vezeti a forgalomba helyezett új személyautók piacát 1314 járművel és 14,46 százalékos piaci részesedéssel, 

és a március nyertese, a Toyota ismét a második helyre szorult 1052 forgalomba helyezett személyautóval és 11,57 százalékos részesedéssel. A harmadik helyen továbbra is a Ford állt 914 autóval, amelyet a Volkswagen és a Kia követett, előbbi 791, utóbbi 576 személyautóval.

Fotó: KALLUS GYORGY

Az év első négy hónapját vizsgálva minimális a különbség a két, e szegmenst vezető márka között, a Suzuki idén eddig 5069 új személyautót helyezett forgalomba Magyarországon, a Toyota pedig 4859-et. Előbbi ezzel 13,42, utóbbi 12,86 százalékos piaci részesedést szerzett.

A harmadik helyen álló Ford lemaradása azonban már jelentős; az év első négy hónapjában 3553 új személygépjárművet helyezett forgalomba, a negyedik helyen álló Volkswagen 2814-et, a Kia pedig 2729-et. Szegmensek tekintetében továbbra is a C-Alsó-közép kategóriás autók a legnépszerűbbek 9828 járművel, amelyet egy Suzuki modell vezet.

Az újautópiac gyengélkedése az autógyártás nehézségeire vezethető vissza, ugyanis a kereslet kimondottan magas, az alkatrész- és alapanyaghiány azonban visszafogja a gyártók termelését, hiába a magas rendelésállomány. Így az piac idei éve szinte kizárólag a gyártók termelési kapacitásától függ majd.