A szeptember 4-éig tartó rendezvényen kiemelt szerepet kapnak a minőségi kézműves termékek, a hazai kisüzemi sörfőzdék különleges tételei – írta közleményében a fesztivál idei évtől egyetlen főtámogatója, a SPAR Magyarország. Értékelésük szerint a magyarországi főzdék kisüzemi söre a nagyközönség számára sokáig nehezen volt hozzáférhető, hiszen jellemzően csak internetes rendeléssel vagy egy-egy gasztronómiai fesztiválon juthattak hozzá az egyedi kézműves termékekhez. A SPAR ezt a hiányt pótolta, amikor néhány évvel ezelőtt felkarolta és azóta is folyamatosan támogatja a magyar kisüzemi sörfőzdéket, állandó és időszakos kínálatában szerepeltetve termékeiket. 

Fotó: Kallus György

Tapasztalataik szerint,

bár a középáras termékek piaca hagyományosan erős Magyarországon, a magasabb árfekvésű prémium sörök különlegességükből adódóan évről évre egyre népszerűbb fogyasztási cikké válnak. 

„Évek óta tudatosan dolgozunk azon, hogy a kiskereskedelmi piacon élen járjunk a sörtermékek fejlesztésében, s az elmúlt évek eredményei visszaigazolják, hogy jó irányba indultunk el a termékpaletta átalakítása során. Öt évvel ezelőtt a kisüzemi sörök még csupán 6,5 százalékát adták az állandó és az időszakos kínálatunknak, mára azonban ez az arány ennek hatszorosára növekedett. Az elmúlt évek adatai, tapasztalatai szerint volumenben ugyan már nem növekszik érdemben a sör termékkategória, azonban a fogyasztók jobban megválogatják, milyen típusú sörre szavaznak: tudatosabban, mégis bátrabban vásárolnak a különböző fajtákon belül”– mondta a rendezvényt beharangozó sajtótájékoztatón Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.

„A legnagyobb magyar sörgyártók eladásaiban a prémium szegmens idén már elérte a teljes forgalom harmadát, és a márkás középkategória is szépen teljesített a maga 60 százalékos részesedésével” – mondta Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Ez szerinte annak köszönhető, hogy az elmúlt évek termék- és technológia fejlesztései a nagyüzemi sörök között is jelentősen kibővítették a választékot. Jelentősen növekedett az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes és alkoholszegény sörök forgalma, amelyekből a nyári szezonban már havonta 75 ezer hektoliter, azaz 15 millió doboz fogyott – tette hozzá. 

A Kisüzemi Sörfőzdék Országos Egyesülete fő feladatának továbbra is a hazai főzdék piacra jutásának elősegítését tartja – mondta Gyenge Zsolt, a Kisüzemi Sörfőzdék Országos Egyesületének elnöke. Már egy éve életbe lépett a kereskedelmi törvény módosítása, de ez nem hozott kielégítő eredményt – jelentette ki. Az érdekképviselet most abban reménykedik, hogy 

a törvény szövegének egy újabb módosítását követően ugrásszerűen megnő tagjai jelenléte a HoReCa-szektorban. 

Augusztus közepétől már a SPAR polcain is elérhető a Belvárosi Sörfesztivál hivatalos söre, a Festival Hippie, amelyet sörrajongók álmodtak meg. Több ezer szavazat alapján készült el a szűretlen, szalmasárga, a búzamalátától könnyed testű felsőerjesztésű sörkülönlegesség, amelynek amerikai és ausztrál komlók és kísérleti komlókülönlegességek adják trópusi gyümölcsös, citrusos illatait, ízeit.