A karácsonyt megelőző másfél hónapban a játékpiac éves forgalmának 50 százaléka realizálódik a Regio Játékkereskedelmi Kft. becslése szerint.

20211215 GyőrMennyit költünk karácsonyra? Győri játékboltban érdeklődtünk.
A játék örök sláger. Fotó: Nagy Gábor / Kisalföld

Társasjáték, kártya és legó a karácsonyi slágerajándék

Az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. 

Idén 15 százalékos kosárérték-növekedéssel számolunk, ami átlagosan 11 ezer forintos hagyományos áruházi és 15 ezer forintos online vásárlást jelent

– közölte Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
A cég a VG érdeklődésére arról is beszámolt, hogy mind az mind a forint árfolyamának az alakulása hatott idén a játékok árára, s jelenleg a pénzromlás mértékével megegyező, körülbelül 30 százalékos drágulás tapasztalható a piacon.

A legkeresettebb termékek év végén a társasjátékok, a kártyák, a legók, valamint a kreatív és fejlesztő játékok. 

Ez összecseng a cég friss felmérésének eredményével, amely szerint a legtöbb szülő annak alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, s az ár csak másodlagos szempont.

Ajándékra és élelmiszerre megy a legtöbb pénz karácsony előtt

A november elején négyezer fő részvételével készített kutatásukból az is kiderült, hogy a kisgyermekes családok fele előre felkészül anyagilag az ünnepre, a két legnagyobb kiadást pedig ebben az időszakban az ajándékok (57 százalék) és az élelmiszerek (35 százalék) jelentik. A felmérésünk alapján a családok csak kicsivel terveznek kevesebb pénzt fordítani idén a karácsonyi meglepetésekre. 

A szülők nem ezen szoktak spórolni, pláne ha mostanában anyagi megfontolásból a kisgyermekesek kikapcsolódási lehetőségei beszűkülnek, akkor több időt fognak együtt tölteni otthon. Ennek az időnek a kitöltésére jó választás a közös játék, sőt egy diavetítővel igazi mozihangulat teremthető otthon

– vetette fel Gyaraki Dávid.

Átlagosan 47 ezer forint kerül az idén a magyar karácsonyfák alá

Az egyik hitelintézet felmérése szerint átlagosan 100 ezer forintot készülnek költeni az ünnepi kiadásokra idehaza.

A vásárlók kétharmada online is vásárol játékokat

A Regio Játék kutatása szerint a magyar családok leginkább játékot, könyvet és ruhát vásárolnak a gyerekeknek karácsonyra. 

A megkérdezettek 35 százaléka 15 ezer forintnál nagyobb értékben, 32 százaléka 10–15 ezer, negyede pedig 5–10 ezer forint között választ meglepetést.

A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, decemberre tízből csak egy vásárló hagyja a keresgélés megkezdését.
A felmérésből az ugyancsak látszik, hogy a családok kétharmada online is vásárol meglepetéseket, de ha játékokról van szó, még mindig sokan szeretik kézbe fogni a terméket.

Top 10 játékkategória a 2022-es ünnepi időszakban a Regio Játék várakozása szerint

1. társasjáték, kártya
2. legó
3. kreatív, fejlesztő játékok
4. autó, jármű
5. baba és babakocsi
6. bébijáték és kellék
7. szerepjáték
8. plüss
9. játékfigura
10. diavetítő, diafilm

A Regio Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó száz százalékig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 42 játékboltot tart fenn, és közel 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A cég 2021-ben 16 milliárd forintot meghaladó nettó árbevételt ért el.