Elsőként az M1-es autópálya Bicske és Tatabánya közötti szakaszának kétszer három forgalmi sávra bővítését tervezik elindítani, a munkálatok ütemtervének elkészítése várhatóan az év végéig megtörténik – közölte a VG-vel a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely szeptember elseje óta 1237 kilométer gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását végzi el Magyarországon, továbbá vállalta, hogy a koncessziós időszak első 11 évében 272 kilométer új autópályát épít.
A koncesszor feladata lesz az M1-es mellett az M3-as, M7-es régóta tervezett bővítése mellett új gyorsforgalmi útszakaszok megépítése is: az MKIF tervei között szerepel az M0-s tehermentesítését célzó M81-es kivitelezése, amely Komáromtól 102 kilométer hosszúságban, Székesfehérvár érintésével Sárbogárdig tartott volna, ám ennek kivitelezése a jelek szerint még odébb van.
A gyorsforgalmi út tanulmánytervét 2023 első felében fogja megkapni az MKIF a NIF Zrt.-től, amely jelenleg még a projekt gazdája, eztután tudják megkezdeni az engedélyezési és kiviteli tervek készítését. Majd az építéshez szükséges földterületek megvásárlását is el kell indítani.
A jelenlegi információk alapján a kivitelezési tevékenységet 2028-ban tudjuk megkezdeni
– közölték.
Ugyanakkor a felújítási és karbantartási feladatokat folyamatosan kívánják elvégezni, ennek már most láthatók az első jelei: zajlik a tél beköszönte előtt egy nagyjából 130 ezer négyzetméteres felújítás az M1-es, M3-as és M7-es autópályák azon részein, ahol a legsürgetőbbnek ítélték a beavatkozást.
A nagyobb volumenű munkálatok, úgynevezett szintre hozó felújítási és fejlesztési munkák jövőre indulhatnak el, ezek ütemezése még előkészítés alatt van. A végleges ütemterv várhatóan december első felében készül el. Az úthálózat éves karbantartására több tízmilliárd forintot fordítanak, ami szerintük elegendő az ütemezésnek megfelelő fenntartási feladatok ellátására.