BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jövőre indulhat el az M1-es bővítése, az M81-esre azonban még várni kell

Már 2023-ban megkezdődhet az M1-es autópálya bővítése és a nagyobb volumenű felújítási munkálatok a hazai gyorsforgalmi hálózaton – mondta a VG kérdésére a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. Közölték azt is, hogy várhatóan mikor indulhat el az M0-st tehermentesítő út megépítése.

Elsőként az M1-es autópálya Bicske és Tatabánya közötti szakaszának kétszer három forgalmi sávra bővítését tervezik elindítani, a munkálatok ütemtervének elkészítése várhatóan az év végéig megtörténik – közölte a VG-vel a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely szeptember elseje óta 1237 kilométer gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását végzi el Magyarországon, továbbá vállalta, hogy a koncessziós időszak első 11 évében 272 kilométer új autópályát épít. 

20200305 M1-es autópálya Zsámbék és Bicske közötti szakaszánnak útfelújításafotó: Havran Zoltán (HZ)Magyar Nemzet,20200305 M' autopalya zsambeki piheno utanni szakasz utfelujitas havran zoltan magyar nemzet
Fotó: Havran Zoltán / Magyar Nemzet

A koncesszor feladata lesz az M1-es mellett az M3-as, M7-es régóta tervezett bővítése mellett új gyorsforgalmi útszakaszok megépítése is: az MKIF tervei között szerepel az M0-s tehermentesítését célzó M81-es kivitelezése, amely Komáromtól 102 kilométer hosszúságban, Székesfehérvár érintésével Sárbogárdig tartott volna, ám ennek kivitelezése a jelek szerint még odébb van. 

A gyorsforgalmi út tanulmánytervét 2023 első felében fogja megkapni az MKIF a NIF Zrt.-től, amely jelenleg még a projekt gazdája, eztután tudják megkezdeni az engedélyezési és kiviteli tervek készítését. Majd az építéshez szükséges földterületek megvásárlását is el kell indítani. 

A jelenlegi információk alapján a kivitelezési tevékenységet 2028-ban tudjuk megkezdeni

– közölték.

Ugyanakkor a felújítási és karbantartási feladatokat folyamatosan kívánják elvégezni, ennek már most láthatók az első jelei: zajlik a tél beköszönte előtt egy nagyjából 130 ezer négyzetméteres felújítás az M1-es, M3-as és M7-es autópályák azon részein, ahol a legsürgetőbbnek ítélték a beavatkozást. 

A nagyobb volumenű munkálatok, úgynevezett szintre hozó felújítási és fejlesztési munkák jövőre indulhatnak el, ezek ütemezése még előkészítés alatt van. A végleges ütemterv várhatóan december első felében készül el. Az úthálózat éves karbantartására több tízmilliárd forintot fordítanak, ami szerintük elegendő az ütemezésnek megfelelő fenntartási feladatok ellátására.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.