Még a koronavírus-járvány sem parancsolt megálljt tavaly a közvetlen értékesítési piac bővülésének, amely globálisan úgy is 1,5 százalékos növekedést ért el, hogy az egyik legnagyobb piac, Kína továbbra is lezárásokkal küzdött.

közvetlen értékesítés
Fotó: Shutterstock

Az eladások összértéke így globálisan 186 milliárd dollárt tett ki, míg az európai forgalom 38,4 milliárd dollárra rúgott. 

Magyarországon 68,5 milliárd forint értékben cseréltek gazdát ilyen módon termékek. Ez 12 százalékos növekedés éves szinten itthon.

Globálisan az Egyesült Államok bizonyult a legnagyobb piacnak, az összforgalom 23 százalékát adva, amit holtversenyben és 10-10 százalékos részesedéssel  követett Kína, Dél-Korea és Németország.

2021-ben a wellnesstermékek és az étrend-kiegészítők pörögtek a legjobban, mind világszerte (35 százalék), mind Európában (31 százalék), mind Magyarországon (51 százalék). 

Második helyen globálisan (25 százalék) és Európában (23 százalék) a szépségápolási, kozmetikai termékek szerepelnek, Magyarországon azonban ezek a harmadik helyre szorultak 16 százalékos aránnyal, míg a második helyen a háztartási gépek szerepeltek nálunk (25 százalék)

Egyre többen próbálkoznak közvetlen értékesítésből megélni: az értékesítők száma 1,5 százalékos bővülés után 128,2 millió volt tavaly, közülük 15,7 millióan Európában igyekeznek mindenfélét eladni.

A Közvetlen Értékesítők Szövetségének hazai felmérése szerint Magyarországon mintegy 676 ezren kapcsolódtak a szektorhoz, ami csaknem 26 ezer új belépőt (4 százalékos növekedést) jelentett 2021-ben, az előző évhez képest. Ez az összlétszám azonban egyaránt tartalmazza a fogyasztókat és az értékesítőként működő vállalkozókat is, hiszen a két kategória között lehetséges az átjárás.