BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rohamosan nő a kerékpárosok száma a magyar utakon

Már a magyar lakosság több mint felének van kerékpárja, vagy rollere – olvasható az OTP Mobil közleményében. A felmérésükből az derült ki, hogy az elmúlt négy évben egyre többen szánnak nagyobb összeget ezekre a közlekedési eszközökre és használják is őket. A magyar bringások számára a legfontosabb a kerékpár állapota és csak utána következik a KRESZ szabályok betartása.

A magyar lakosság 56 százalékának van kerékpárja és egyre többen használják őket a mindennapok során. Az OTP Mobil felmérése szerint a tulajdonosok harmada rendszeresen biciklizik a szabadidejében, 20 százalékuk pedig a munkába járáshoz használja a kerékpárját.

Budapest,,Capital,Of,Hungary,,Cycle,Track,To,The,Shore,Of
Fotó: robertonencini

Az adatokat alátámasztja a Magyar Kerékpárosklub tavalyi felmérése, ami szerint a koronavírus-járvány után ugrásszerűen megnőtt a biciklizők aránya és a pandémia lecsengésével is magas maradt a számuk. Szerintük a kerékpárosok aránya továbbra is nő az utakon.

A BKK által kihelyezett kerékpárszámláló pontokon 92 százalékkal emelkedett a biciklivel történő áthaladások mértéke a téli időszakban az elmúlt hat évben, ami azt mutatja, hogy a bringa fokozatosan elveszti a szezonalitását, és már nem csak tavasztól őszig használják az emberek. Ez részben köszönhető az egyre enyhébb teleknek is

– mondta a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa, Kádár Melinda.

A rendőrség szerint a KRESZ-ben nincs olyan, hogy elektromos roller

Továbbra sem tudni, hogy milyen közlekedési szabályok vonatkoznak az e-rolleresekre: a megoldást a KRESZ-módosítás jelentené, amelyről immár a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumnak kell(ene) döntenie.

Az OTP Mobile felmérésében azt is vizsgálta, hogy a kerékpárosok mennyire figyelnek oda a közlekedési szabályok betartására, amikor bicikliznek. Kiderült, hogy a válaszadók számára a legfontosabb a kerékpár vagy roller műszaki állapota és épsége és csak ezt követi a KRESZ szabályok betartsa. 

A biciklisek több mint 20 százalékát érte már valamilyen baleset kerékpározás közben 

és ezek többségében személyi sérülés is történt. A KSH vonatkozó adatai szerint 2021-ben a személyi sérüléses közúti balesetek 12 százalékát okozták kerékpárosok. Az Európai Unióban a halálos végkimenetelű közúti balesetek 8 százaléka érintette a bicikliseket.

Drágábbak a biciklik

Az OTP Mobil közleménye szerint a magyarok, ha kerékpárt vásárolnak, akkor nem sajnálják rá a pénzt. 2022-ben a vásárlók 39 százaléka 50 ezer forintnál drágább biciklit vásárolt. Ez növekedést jelent, mivel 2018-ban a kerékpárosoknak még a negyede se rendelkezett ilyen árkategóriás kerékpárral.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.