Március 20-án, szerdán az M7-esen, három helyszínen, a Kőröshegyi völgyhíd, Balatonlelle és Becsehely térségében, a terelések kiépítésével elindulnak az idei szintrehozási munkálatok. Ezen a héten az M7-esen a tönkrement burkolat cseréjének előkészítő munkái is megkezdődnek közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF), amelynek munkatársai a következő héten már az M3-ason is megkezdik a szintre hozást. 

2022115 Velence M7 Autópálya  Velence közelében Forgalom Közlekedés autó kocsi kamion matrica úthasználat szabályok KRESZ Fotó: Németh András Péter  NAP  Szabad Föld
Fotó: Németh András Péter / Szabad Föld

Az idei felújítások legnagyobb része az M3-ast érinti. Ugyanakkor jelezték, hogy az M1-esen a felújítással a húsvéti nagyobb forgalom miatt megvárják az ünnepet, és ott csak az azt követő héten vonulnak fel a kollégáik. Az M7-es autópályán – a tavalyi évhez hasonlóan – a vakáció ideje alatt a Budapest és a Balaton közötti szakaszon idén is szüneteltetik a munkát.  

A cég munkatársai 2024-ben is kilenc gyorsforgalmi úton dolgoznak: az M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7, M70, M8 jelű gyorsforgalmikon.  

Emlékeztet rá a koncessziós társaság, hogy Magyarország történetének eddigi legnagyobb gyorsforgalmiút-felújítása tavaly indult és 2025-ig tart. Ez összesen 538 kilométert, az általuk üzemeltetett, fenntartott pálya 43 százalékát érinti. 2023-ban 3,6 millió négyzetméteren cserélték a régi, tönkrement burkolatot új aszfaltra. Ehhez 500 ezer tonna aszfaltot használtak fel. 

A teljes főpálya 19 százaléka újult meg az elmúlt évben, köztük 106 híd és felüljáró. 2024-ben hasonló mértékű felújítást tervezünk

írják, hozzátéve, hogy becslésük szerint idén várhatóan a főpálya újabb 20 százaléka kap új aszfaltot. Ahol szükséges, a mélyebb rétegeket is felújítják, javítják. Emellett 110 hidat és felüljárót is rendbe tesznek ebben az évben. 

Tavaly augusztusban elindult a pihenőhelyek felújítása is. Cserélik az épületek gépészetét, a belső burkolatokat, a szanitereket, az ajtókat, a tetőket, megújulnak a külső homlokzatok is. Új bútorokat helyeznek ki, és ahol szükséges, a régi burkolat helyére is új aszfalt kerül a parkolókban és a pihenők útjain. Jelezték, hogy idén néhány csomóponton is szükség lesz a burkolatok cseréjére. Emiatt az idei munkálatok végéig, várhatóan novemberig, több csomóponton is lehetnek zárások, terelések.

„A tavalyi szintre hozás során 400-nál is több terelést építettek ki kollégáink országszerte. 2024-ben is számos helyen lesznek munkálatok. Arra kérjük a közlekedőket, hogy a tereléseknél lassítsanak, a kihelyezett táblák jelzéseit és a KRESZ-t mindig tartsák be” kérik a közlekedőket. 

Bejelentések sora: megvan, mikor indul az M1-es, az M7-es és az M3-as autópálya bővítése – ezermilliárdokból rakják rendbe a magyar utakat

Tízéves útfejlesztési programot kezd meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) – erről is beszélt a cég vezérigazgatója a Világgazdaságnak. Az MKIF 35 évre kapta meg a magyar államtól a gyorsforgalmi úthálózat jelentős részének üzemeltetését, fenntartását és bővítését. Németh Tamás a lapunknak adott interjújában kitér a koncesszió költségeire, az útépítő vállalkozókra, az árazásra, a magyar autópályák minőségére, a profitvárakozásukra, valamint az M1-esen tavaly tavasszal bekövetkezett tömegbaleset körülményeire is. Március 15-től országszerte folytatódnak a 2023-ban megkezdett útfelújítások.