Még idén elindul a termelés a debreceni BMW-gyárban – eddig nem látott képek az üzemről
A BMW Group Gyár Debrecen épületei hamarosan elnyerik végső formájukat, és az előszériás gyártás az év végén elindulhat – közölte a vállalat – írja a Dehir. A lap emlékeztet rá, hogy 2023 áprilisában érte el legmagasabb pontját a festőüzem, amely egyben a gyár legmagasabb épülete is.

A 26 méter magas, háromszintes, 90 ezer négyzetméter alapterületű komplexum bokrétaavatója az egyike volt a tavalyi első mérföldköveknek. Kicsivel több mint egy évvel később pedig a legmodernebb technológiát képviselő festőüzem lesz a járműgyár elsőként beindított részlege.
Az új debreceni festőüzem óránként harminc karosszéria festésére képes a teljesen automatizált festési folyamat során. Ez a kapacitás a későbbiekben jelentősen növelhető.
A technológia beüzemelését a BMW iX1 modellek bevonásával végzik el a szakemberek. A csúcstechnológiás rendszert a gyártóhálózaton belül meglévő szakértelem felhasználásával fejlesztették ki és tervezték meg. A festőüzemnek otthont adó 33 ezer négyzetméter alapterületű, háromszintes épület bőséges munkaterületet biztosít a modern gyártáshoz.

Kulcsfontosságú lesz az üzemben a villamosenergia-alapú hőtermelés
A villamosenergia-alapú hőtermelés elve alapvető fontosságú a debreceni festőüzem fosszilis tüzelőanyagok, például földgáz nélkül történő üzemeltetéséhez. A technológiai műveletekhez szükséges összes kemence és egyéb folyamat teljes egészében elektromos árammal fog működni, nem pedig földgázzal, ahogyan korábban megszokott volt.
A vállalat szerint ez az elv jelentősen csökkenti a festőüzem szén-dioxid-kibocsátását, azzal együtt is, hogy a földgáz nélküli működés miatt az áramfogyasztás növekedni fog. Debrecenben a termeléshez szükséges, a gyár területén kívül megtermelt energia kizárólag megújuló energiaforrásokból származik majd.

Teljesen automatizált száraz leválasztás
A BMW Group számos más gyárához hasonlóan az új debreceni festőüzem is modern, környezetbarát száraz leválasztási technológiát alkalmaz. A festékfelesleget, amely a festőkabinban nem tapad meg a karosszérián, kiszűrik és mészkőporral keverik össze. Ez jelentősen csökkenti a vízfogyasztást, és lehetővé teszi, hogy a festőkabin akár 90 százalékban keringetett levegővel működjön.
Más szóval, 100 százalék helyett csak a levegő 10 százalékát kell párásítani, és annak a hőmérsékletét szabályozni, ami jelentős energiamegtakarítást eredményez. Az eljárásnak köszönhetően a használt mészkőpor is visszavezethető az anyagkörforgásba, és újra felhasználható például a cementiparban, ahelyett, hogy szennyezett szennyvízként kellene ártalmatlanítani, mint a korábbi nedves leválasztási technológia esetében – közölte a vállalat.

Szinte kész a debreceni BMW-gyár
Utoljára augusztus elején írtunk róla, hogy a külső képek alapján szinte kész van a debreceni BMW-gyár, ahol idén a próbagyártás, jövőre pedig a sorozatgyártás is elindulhat.
Itt gyártják majd a tisztán elektromos meghajtású Neue Klassét.
A cívis városban a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal, valamint az elektromos hajtáshoz szükséges akkumulátorcellák összeszerelését házon belül lehetővé tevő, egyedi akkumulátor-összeszerelő üzemmel. A Debrecen Északnyugati Gazdasági Övezetében több mint 400 hektárnyi területen elterülő üzem a vállalatcsoport első olyan egysége, amelyet már a tervezés első fázisától teljes egészében az iFactory koncepció alapján fejlesztettek, a hatékony, környezetbarát és digitalizált gyártás jegyében.


