A karácsony előtti időszak nemcsak az örömteli készülődésről szól: ilyenkor sokan érezhetik úgy, hogy összecsapnak a fejük felett a hullámok, az egyik legjellemzőbb stresszforrás, ha kevés idő jut az ajándékok beszerzésére. Ennek ellenére a felmérésből az derült ki: csak az ajándékozók kevesebb mint ötödére jellemző, hogy egész évben kihasználják az adódó lehetőségeket a beszerzésre; a vásárlást a legtöbben október–novemberben kezdik, bő harmaduk pedig az utolsó hetekre, illetve pillanatokra hagyja.
Ugyan az idegeskedés kötődhet a megnövekedett kiadásokhoz is, mégis
a felnőtt lakosság alig több mint egyharmada készít költségvetést a karácsonyhoz kötődően,
amit a legtöbben egyébként túllépnek. Érdekes, hogy a fiatalok – ha készítenek – akkor nagyobb arányban tartják be a költségvetést, mint az idősek.
A túlterheltségnek az is oka lehet, ha a teendők nem oszlanak el arányosan. Bár a felmérés adatai szerint a családok nagyobbik részében (57 százalék) a családtagok közösen vesznek részt az ünnep előkészítésében, de még így is sok családban nagyobb a teher a nőkön, mint a férfiakon.
Tízből négyen jótékonykodnak karácsonykor, azaz nem csak a szűk környezetüket ajándékozzák meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.