Nem szívbajosak – a lakosság harmada csak az utolsó pillanatban vásárolja meg a karácsonyi ajándékokat
A karácsony előtti időszak nemcsak az örömteli készülődésről szól: ilyenkor sokan érezhetik úgy, hogy összecsapnak a fejük felett a hullámok, az egyik legjellemzőbb stresszforrás, ha kevés idő jut az ajándékok beszerzésére. Ennek ellenére a felmérésből az derült ki: csak az ajándékozók kevesebb mint ötödére jellemző, hogy egész évben kihasználják az adódó lehetőségeket a beszerzésre; a vásárlást a legtöbben október–novemberben kezdik, bő harmaduk pedig az utolsó hetekre, illetve pillanatokra hagyja.

Nincs büdzsé
Ugyan az idegeskedés kötődhet a megnövekedett kiadásokhoz is, mégis
a felnőtt lakosság alig több mint egyharmada készít költségvetést a karácsonyhoz kötődően,
amit a legtöbben egyébként túllépnek. Érdekes, hogy a fiatalok – ha készítenek – akkor nagyobb arányban tartják be a költségvetést, mint az idősek.

A túlterheltségnek az is oka lehet, ha a teendők nem oszlanak el arányosan. Bár a felmérés adatai szerint a családok nagyobbik részében (57 százalék) a családtagok közösen vesznek részt az ünnep előkészítésében, de még így is sok családban nagyobb a teher a nőkön, mint a férfiakon.
Tízből négyen jótékonykodnak karácsonykor, azaz nem csak a szűk környezetüket ajándékozzák meg.


