BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar autópályák szégyenfoltja: kiderült, mennyi időt kért még a Strabag, hogy megjavítsa – ekkor adhatják át a forgalomnak

Lassan egy éve zárva van a sztráda Miskolc és Szikszó között. Lázár János most minden lényeges információt megosztott arról, hogy mikor nyílik meg az M30-as autópálya.

Ha minden terv szerint halad, hamarosan visszaadhatják a forgalomnak az M30-as autópálya lezárt szakaszát – ez derült ki szerdán, amikor Lázár János Miskolcon járt.

M30-as autópálya
M30-as autópálya: kiderült, mennyi időt kért még a Strabag, hogy megjavítsa – ekkor adhatják át a forgalomnak

Az építési és közlekedési miniszter a város vezetőivel, köztük Tóth-Szántai József polgármesterrel tárgyalt. Több bejelentést is tett, például, hogy 

  1. a kormányzat kész megtárgyalni A Bükk városa programot, és hajlandó hozzácsatolni a Magyarország jövője szempontjából kiemelt nemzetgazdasági programok listájához,
  2. illetve hogy a leégett miskolctapolcai barlangfürdőt lehetőség szerint június 30-ra beindítják, ehhez egymilliárd forintra van szükség azonnal, amelyet Miskolc soron kívül megkaphat január 31-ig.
  3. Arról is megállapodtak, hogy a városháza mögötti térről az Avasra induló felvonót építenek.

Volt még egy nagyon fontos mozzanata Lázár János miskolci látogatásának, méghozzá az, hogy beszélt az M30-as autópálya jövőjéről.

M30-as autópálya: ekkora javítja meg a Strabag

A miniszter az utcán rá várakozó civilekhez lépett oda, ekkor tért ki a magyar autópálya-hálózat szégyenfoltjára. Az itt kialakult helyzetről a Világgazdaság is sokat írt. Az előzményekről a következőket érdemes tudni: még 2021-ben 180 milliárd forintos költségvetéssel adták át az M30-as autópálya Miskolc feletti, Kassa és a szlovák határ felé vezető 57 kilométeres szakaszát.

Miskolc és Szikszó között azonban az autópálya egyik szakaszát már két és fél évvel az átadása után, 2024. február végén le kellett zárni, mert az út egy 150 méteres szakaszon megcsúszott. Azóta csak terelőutakon lehet közlekedni ezen a szakaszon.

A miskolci tüntetők arra voltak kíváncsiak, hogy mikor rendeződhet a helyzet. Lázár János úgy reagált, hogy „megspeedelte a dolgot”. Ki is fejtette, mit kell ez alatt érteni. Emlékeztetett rá, hogy a Strabag – egészen pontosan az STR M30 Konzorcium, amelyet a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG alkot – a kivitelező, így az ő felelősségi körében javítják a problémát. „Ők nem megfelelő műszaki minőségben teljesítettek, de ez mondjuk önöket nem kell hogy érdekelje, akik naponta elszenvedik az ebből adódó károkat” – mondta.

Azt viszont hangsúlyozta, hogy „nekünk fontos, hogy a Strabagnak helyre kell hoznia”. Kiderült, hogy az osztrák cég a jövő hónapban kezd neki a munkának, ami 4-5 milliárd forintba fog kerülni. Ennek elvégzésére

körülbelül kilenc hónapot kértek.

A javításhoz a műszaki egyetem szakvéleményét is ki kellett kérni, mert vascölöpözésre, lebontásra és újraépítésre is szükség van.

 

Lázár János végezetül elnézést kért a kellemetlenségért, és ígéretet tett rá, hogy megpróbálják minél hamarabb helyrehozni. Ez az elhangzottak alapján azt jelenti, hogy 2025 végére, október-novemberre visszaadatják a forgalomnak az M30-as autópálya lezárt szakaszát.

Uniós pénz: megvan a magyar mesterterv, hogyan szerzi vissza a kormány – Gulyás Gergely árulta el
A magyar kormány azt vallja, hogy legfeljebb a zsebkendőt lehet elveszíteni, az EU-s finanszírozást nem. Kiderült, mennyi uniós pénz áll most a rendelkezésére Magyarországnak, és az is, hogy küszöbön állhat a befagyasztott források visszaszerzése. Gulyás Gergely arról a százmillió eurós bírságról is beszélt, amelyet Magyarország az uniós migrációs szabályok be nem tartása miatt kapott Brüsszeltől.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.