Minden bizonnyal megtalálták a MÁV legszebb mosdóját, a különleges illemhelyet a Vasútállomások.hu dokumentálta.
A kifejezetten a magyarországi vasúti megállóhelyek feltérképezésére létrejött blog néhány napja tette közzé a közösségi oldalán Magyarország talán legtakarosabb, egyben legkülönlegesebb vasúti vécéjét. A bejegyzés egyébként nagy népszerűségnek örvend, eddig már százezer fölötti elérésnél tart.
Rövid kommentárt is fűztek hozzá, „van az úgy, hogy valahol a WC a legizgalmasabb dolog”. Kétségkívül, az Alsóbélatelepen található MÁV-os illemhely a párját ritkítja. Az állomásnak az eredeti neve nem ez, legalábbis 1950-ig Fonyódszéplakként ismerték, de az 1933-as nyári menetrendben Bélatelep alsóként nevesítették. Az építész tervező Ney Ákos.
Maga a vasútállomás egyébként a 30-as, Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vonalon fekszik, egészen pontosan 161 kilométerre a fővárostól. A híres-nevezetes mosdó pedig így néz ki:
Az ország legtakarosabb mosdójának felfedezése egybeesik azzal, hogy az építési és közlekedési miniszter nagyszabású illemhely-felújítási programot hirdetett meg. Lázár János egészen pontosan azt mondta, hogy a MÁV csoport összes mosdóját egytől egyig felújítják
2026. január elsejéig.
Az alsóbélatelepi első látásra erre nem szorul rá, bár igaz, hogy a falfirkák (ha ezek még ma is ott vannak) eltüntetése ráférne, illetve kérdés, hogy belülről milyen állapotban van. Mindenesetre a tárcavezető arról beszélt, hogy a MÁV-nál jelenleg ezer mosdó van, ebből összesen háromszázat újítottak fel az évek alatt.
Az elképzelés értelmében a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be: a nagyobb pályaudvarokon a mosdók használata fizetős lesz, de a MÁV csoport utasai ingyen használhatják, akár applikációval, akár érvényes jeggyel vagy bérlettel. „Tehát a felújított mosdóért fizetni kell, kivéve annak, aki a MÁV utasa” – foglalta össze Lázár János.
Korábban arra is felhívta a figyelmet, hogy „mentalitás- és kultúraváltásra” van szükség a MÁV csoportnál, amely egy nagy állami szervezetnél nagyon nehéz folyamat. „Muszáj az utassal foglalkozni, minden panasz meg lesz válaszolva, sőt, lehet majd panaszt tenni: ha az utas lefényképezi a koszos mosdót, akkor utána a probléma legyen megoldva”.
A miniszter megfogalmazása szerint a cél az, hogy a MÁV szolgáltatását „ne hatalmi” kérdésként vagy csupán „állami struktúraként” kezelje az állam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.