
Lázár János hadat üzent a mocskos mosdóknak – fizetős rendszerrel számolná fel a problémát a MÁV-csoportnál
Az építési és közlekedési miniszter szerdai közlekedésinfóján bejelentette, hogy a MÁV-csoport összes mosdóját egytől egyik felújítják 2026. január elsejéig.

Lázár János ismertette, hogy a MÁV-nál jelenleg ezer mosdó van, ebből összesen háromszáz darab lett felújítva az évek alatt. A miniszter bejelentése szerint azonban
mindegyik vasútállomáson található mosdóhoz hozzá kell nyúlni, illetve a buszpályaudvarokon lévő, mintegy száz darab nyilvános WC-t is felújítják még ebben az évben.
Lázár közölte, hogy a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be:
a nagyobb pályaudvarokon a mosdók használata fizetős lesz, de a MÁV-csoport utasai ingyen használhatják, akár applikációval, akár érvényes jeggyel vagy bérlettel.
„Tehát a felújított mosdóért fizetni kell, kivéve annak, aki a MÁV utasa” – foglalta össze.
Az intercityt használják a legtöbben – muszáj lesz cselekedni
Április 1-jétől minden InterCity-járaton takarítószemélyzet fog szolgálatot teljesíteni.
Magyarországon a legtöbben az InterCityt használják a 2023-as, 2024-es forgalmi adatok szerint. Ezek az InterCity-járatok kötik össze az ország különböző pontjait (…) ezért úgy döntöttünk, hogy április elsejétől minden InterCity-járaton menet közbeni takarítás lesz” – mondta a miniszter, aki hozzátette, hogy a személyzet nemcsak a mosdókat, hanem az összes kabint és magát a járművet is tisztán tartja.
Ha mocskos a mosdó, akkor készüljön róla fénykép
Lázár János korábbi év végi interjújában úgy fogalmazott, hogy „mentalitás- és kultúraváltásra” van szükség a MÁV-csoportnál, amely egy nagy állami szervezetnél nagyon nehéz, de alapvetően optimistán látja a jövőt.
„Muszáj az utassal foglalkozni, most havariaközpont lesz, minden panasz meg lesz válaszolva, sőt, lehet majd panaszt tenni” – mondta Lázár János, aki hozzátette,
ha az utas lefényképezi a koszos mosdót, akkor utána a probléma legyen megoldva.
A miniszter megfogalmazása szerint a cél az, hogy a MÁV szolgáltatását „ne hatalmi” kérdésként vagy csupán „állami struktúraként” kezelje az állam.
Az építési és közlekedési miniszter a videóban azt mondta, hogy a panasznak ma az információ demokratizálódása miatt helye és lehetőséges is van, ezt el kell fogadni.
Igen, az ügyfél panaszt tesz a késés miatt, igen, az ügyfél el fogja mondani, hogy szaros volt a mosdó. Igen, az ügyfél el fogja mondani, hogy úgy rossz az egész, ahogy van
– mondta Lázár, majd hozzátette, hogy
„ezek az ügyfelek nem ugyanazok, mint aki voltak harminc évvel ezelőtt”. Úgy kell fellépni, mint „egy szolgáltatóvállalat, és nem úgy, mint egy állami monopólium”.




