BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
MÁV szép kártya Lázár János

Lázár János hadat üzent a mocskos mosdóknak – fizetős rendszerrel számolná fel a problémát a MÁV-csoportnál

Lázár János közölte, hogy a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be. Korábban azt is mondta, hogy az utasok nyugodtan készítsenek majd fényképeket a mocskos WC-kről is.

Az építési és közlekedési miniszter szerdai közlekedési infóján bejelentette, hogy a MÁV-csoport összes mosdóját egytől egyik felújítják 2026. január elsejéig.

MÁV szép kártya Lázár János
Lázár János közölte, hogy a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be / Fotó: Lázár János / Facebook

Lázár János ismertette, hogy a MÁV-nál jelenleg ezer mosdó van, ebből összesen háromszáz darab lett felújítva az évek alatt. A miniszter bejelentése szerint azonban 

mindegyik vasútállomáson található mosdóhoz hozzá kell nyúlni, illetve a buszpályaudvarokon lévő, mintegy száz darab nyilvános WC-t is felújítják még ebben az évben.

Lázár közölte, hogy a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be: 

a nagyobb pályaudvarokon a mosdók használata fizetős lesz, de a MÁV-csoport utasai ingyen használhatják, akár applikációval, akár érvényes jeggyel vagy bérlettel. 

„Tehát a felújított mosdóért fizetni kell, kivéve annak, aki a MÁV utasa” – foglalta össze. 

Az intercityt használják a legtöbben – muszáj lesz cselekedni

Április 1-jétől minden InterCity-járaton takarítószemélyzet fog szolgálatot teljesíteni. 

Magyarországon a legtöbben az InterCityt használják a 2023-as, 2024-es forgalmi adatok szerint. Ezek az InterCity-járatok kötik össze az ország különböző pontjait (…) ezért úgy döntöttünk, hogy április elsejétől minden InterCity-járaton menet közbeni takarítás lesz” – mondta a miniszter, aki hozzátette, hogy a személyzet nemcsak a mosdókat, hanem az összes kabint és magát a járművet is tisztán tartja.

Ha mocskos a mosdó, akkor készüljön róla fénykép

Lázár János korábbi év végi interjújában úgy fogalmazott, hogy „mentalitás- és kultúraváltásra” van szükség a MÁV-csoportnál, amely egy nagy állami szervezetnél nagyon nehéz, de alapvetően optimistán látja a jövőt. 

„Muszáj az utassal foglalkozni, most havariaközpont lesz, minden panasz meg lesz válaszolva, sőt, lehet majd panaszt tenni” – mondta Lázár János, aki hozzátette, 

ha az utas lefényképezi a koszos mosdót, akkor utána a probléma legyen megoldva. 

A miniszter megfogalmazása szerint a cél az, hogy a MÁV szolgáltatását „ne hatalmi” kérdésként vagy csupán „állami struktúraként” kezelje az állam.  

Az építési és közlekedési miniszter a videóban azt mondta, hogy a panasznak ma az információ demokratizálódása miatt helye és lehetőséges is van, ezt el kell fogadni. 

Igen, az ügyfél panaszt tesz a késés miatt, igen, az ügyfél el fogja mondani, hogy szaros volt a mosdó. Igen, az ügyfél el fogja mondani, hogy úgy rossz az egész, ahogy van

– mondta Lázár, majd hozzátette, hogy

„ezek az ügyfelek nem ugyanazok, mint aki voltak harminc évvel ezelőtt”. Úgy kell fellépni, mint „egy szolgáltatóvállalat, és nem úgy, mint egy állami monopólium”.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.