Február első felében indítja el járatait Hongkong és Budapest között az új magyar légitársaság, a Hungary Airlines, erről tájékoztatta az AIRportal.hu-t a cég üzemeltetési igazgatója, Talabos Gábor. A vállalat tavaly év végén szerezte meg a hatósági engedélyeket ahhoz, hogy áruszállító légitársaságként működhessen.
A lap emlékeztet rá, hogy az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartozó Légügyi Hatóság adta ki decemberben a hazai, uniós és nemzetközi szabályoknak megfelelő, a légitársasági működéshez elengedhetetlen légijármű-üzembentartási engedélyt (AOC) és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt.
A légitársaság számára a „HUA” ICAO-kódot, és ideiglenesen a „HA*” IATA kódot jelölték ki. A január elején végrehajtott kiképző repüléseknél használt „Budapest” hívójel a közeljövőben várhatóan „Hungary”-ra változik – mondta el Talabos Gábor, a Hungary Airlines üzemeltetési igazgatója az AIRportal.hu érdeklődésére.
A vállalat a tervek szerint február első felében indítja el első saját üzemeltetésű áruszállító járatait Hongkong és Budapest között, amelyet kezdetben hetente három, később akár öt alkalommal is közlekedtet majd.
A járatokat a HA-LHU lajstromjelű, állami tulajdonú áruszállító repülőgép teljesíti, amelyet immár a Hungary Airlines üzemeltet. A szükséges további engedélyek megszerzését követően az üzemelés a tervek szerint fokozatosan visszaállhat a szárazföldi Kínában található hagyományos nagy e-kereskedelmi hubokra, ahonnan a repülőgép már az elmúlt évben is járatokat teljesített a cégcsoport áruival Budapestre, de akkor még a Wizz Air üzemeltetésében.
Szintén a cég tervei között szerepel, hogy a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővül, illetve a légitársaság további Airbus A330F repülőgépeket is keres a piacon a kapacitások bővítésére – ismertette Talabos.
A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon is foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, ez főként Kelet-Közép-Európából Ázsia irányába jelent majd megbízható és kedvező lehetőséget a magyar és a régióbeli exportőröknek.
A szakember hangsúlyozta: a légitársaság kiemelt stratégiai céljai közé tartozik a lokális piac és a magyarországi légi közlekedés erősítése.
A budapesti légikikötő légiáru-forgalma tavaly közel 50 százalékkal bővült, ezzel a Liszt Ferenc reptéren kezelt cargo mennyisége 2024-ben meghaladta a korábban utolérhetetlennek tűnő bécsi reptérét.
Budapest regionális elosztóközponttá vált az Ázsiából származó e-kereskedelmi áruk számára, amely a repülőtér mellett az áruszállítás és logisztika több szegmensében is jelentős növekedést generál a magyar vállalatok és a gazdaság számára. Ez a kiemelkedő növekedés nem jöhetett volna létre a Budapest Airport, a földi kiszolgáló cégek, a légiáru-szállításban részt vevő teljes közösség nélkül, de elengedhetetlen volt hozzá a magyar hatóságok, a diplomácia és különösen a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kiemelkedő munkája és fejlesztései – hangsúlyozta a szakember.
A légitársaság az üzemeltetéshez, működéshez szükséges állományt, a repülőszemélyzetet is beleértve, amennyire csak lehetséges, magyar szakemberekkel kívánja feltölteni, ennek érdekében a közeljövőben több munkakörbe tervezi toborzás indítását.
Az Airportál hívta fel rá a figyelmet, hogy a HA-LHU lajstromú repülő már elindult Hong Kongból. A Flightradar szerint egy kitérőt is tesz Astanában, ahonnan ottani idő szerint 22 órakor tovább is indul Budapestre. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre pedig magyar idő szerint 10 óra körül érkezhet meg, ahogy az alábbi képernyőfotókon is látszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.