MÁV: olyan mozdony állt szolgálatba Magyarországon, amilyen még sosem – videón, ahogy kifut a sínekre
Különleges vasúti szerelvény hagyta el a MÁV ferencvárosi fűtőházát, hogy új színtervű formájában és felmatricázva elinduljon első útjára. Az Astride elnevezésű, eredetileg BB36000-es sorozatú villamosmozdony a MÁV-csoport flottájának új ékköve.

A Mandiner cikke szerint ebből a típusból a francia GEC Alsthom, majd a jogutód Alstom hatvanat épített még 1996 és 2001 között a francia állami vasúttársaságnak, az SCNF-nek. A mozdonyokat elsősorban a Franciaország és Belgium közötti teherszállításban vetették be.
Több mint két tucatnyit venne bérbe a MÁV
A MÁV összesen huszonhét Astride-ot tervez bérbe venni az Akiemtől. A tavaly októberi bejelentés szerint a huszonhétből tizenöt azonnal, további tizenkettő opcionálisan kerül magyar kézbe, a sikerrel zárult tesztek után pedig a vállalatcsoport megköti a lízingszerződést, méghozzá a már bevált megoldással, vagyis a MÁV Rail Tours Kft.-n keresztül.
A lap emlékeztetett, hogy tehervonatokon már évek óta láthattak Alstom Astride mozdonyokat a vonatrajongók, azonban a személyszállításban még nem találkozhattak vele az utasok.
Az MÁV flottájában most debütáló mozdony első útja Hatvanba vezetett. A korábbi hírek arról szóltak, hogy a vasúttársaság tervei szerint a Budapest Keleti–Pécs vonalon áll majd rendszeres forgalomba az első példány.


