BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Érdemes figyelni – változik az ügyintézés az E.ON-nál, ez sok ügyfelet érint

Egységesíti informatikai rendszereit az E.ON: változnak az Elmű Hálózati Kft. online ügyfélszolgálati elérhetőségei. Emellett átmenetileg az ügyfelek ügyintézési korlátozásokkal is szembesülnek.

Az E.ON Hungária csoporthoz tartozó Elmű Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek a júniusi és júliusi hónapokban korlátozásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben, például a megszokottnál később kaphatnak számlát, bizonyos ügytípusok esetében hosszabb átfutási idővel számolhatnak – áll az E.On közleményében.

korlátozások
Korlátozásokkal szembesülhetnek az E.ON-ügyfelek / Fotó: Móricz Sabján Simon

Többek között egyes ügyfelek

az Elmű Hálózati Kft. területén akár háromhetes csúszást is tapasztalhatnak az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-től származó villamosenergia-elszámoló számlák érkezésében. 

A hibabejelentések és visszakapcsolások kezelése, az előre fizetős mérők töltése változatlanul elérhető lesz az átállás ideje alatt is.

A változások oka, hogy az E.ON Hungária csoport egységesíti informatikai rendszereit, ami lehetővé teszi az egységes működést és az ügyintézés egyszerűsítését az E.ON minden ügyfele számára. 

Az átállás a Budapesten és Pest vármegye nagy részén működő Elmű Hálózati Kft. minden ügyfelét, míg az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfeleit korlátozottan érinti.

A legfontosabb változások

Június 29-étől megszűnik az Elmű Hálózati Kft. ügyfelei által használt online ügyfélszolgálat (https://eloszto.elmu.hu), valamint már június 20-ától nem lesz elérhető az E.ON Hálózat mobilapplikáció. Az egységesítést követően, július 10-étől az E.ON budapesti és Pest vármegyei ügyfelei is az eon.hu/ugyintezes online ügyfélszolgálati oldalon, illetve az E.ON Ügyfélszolgálat applikációban intézhetik ügyeiket.

Az applikáción keresztül végzett éves fényképes leolvasásra az átállási időszakban nem lesz lehetőség; a leolvasás időpontjának módosításáról az E.ON e-mailben küld tájékoztatást az érintett ügyfeleknek.

Az átállást követően az Elmű Hálózati Kft. ügyfeleinek bizonyos azonosítói is megváltoznak, de nem változik a mérő gyári száma és a mérési pont azonosító száma (POD).

Az ügyintézés során minden esetben a mérési pont azonosító számára (POD) lesz szükség, amely a számla 3. oldalának bal felső sarkában található, HU000-val kezdődő, 33 karakterből álló azonosító.

Az egységes rendszer kialakítása miatt 2025. június 20. és július 15. között nem készül rendszerhasználatidíj-számla (RHD) azon ügyfeleknek, akik a rendszerhasználati díjat külön fizetik az Elmű Hálózati Kft. számára. Esetükben az átállás utáni első számla várhatóan később érkezik, és az is előfordulhat, hogy a szokásosnál hosszabb időszak fogyasztását tartalmazza. Júliustól megváltozik az Elmű Hálózati Kft. bankszámlaszáma, ezért utalás előtt ellenőrizni szükséges az aktuális számlán a bankszámlaszámot.

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. felhívja a Budapesten és Pest vármegyében élők figyelmét, hogy az átállási időszakban az elszámoló számla alapját képező éves leolvasási adatok, valamint az okosmérővel rendelkezők június havi elszámoláshoz szükséges adatai az E.ON-tól a szokottnál később érkeznek az MVM rendszerébe, ezért azon ügyfelek, akiknek 2025. június 22. és július 15. közé esik az éves leolvasási időszaka, vagy okosmérővel rendelkeznek, akár 3 hetes csúszást tapasztalhatnak az elszámoló számla érkezésében.

Van, ami nem változik

Az átállási időszakban zavartalanul folyik

  • a hibabejelentés-hibaelhárítás,
  • a visszakapcsolási igényeket is fogadják,
  • a leolvasók az átállás ideje alatt is a megszokott módon, az eredeti időpontban olvassák le a mérőket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.