Az E.ON Hungária csoporthoz tartozó Elmű Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek a júniusi és júliusi hónapokban korlátozásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben, például a megszokottnál később kaphatnak számlát, bizonyos ügytípusok esetében hosszabb átfutási idővel számolhatnak – áll az E.On közleményében.
Többek között egyes ügyfelek
az Elmű Hálózati Kft. területén akár háromhetes csúszást is tapasztalhatnak az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-től származó villamosenergia-elszámoló számlák érkezésében.
A hibabejelentések és visszakapcsolások kezelése, az előre fizetős mérők töltése változatlanul elérhető lesz az átállás ideje alatt is.
A változások oka, hogy az E.ON Hungária csoport egységesíti informatikai rendszereit, ami lehetővé teszi az egységes működést és az ügyintézés egyszerűsítését az E.ON minden ügyfele számára.
Az átállás a Budapesten és Pest vármegye nagy részén működő Elmű Hálózati Kft. minden ügyfelét, míg az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfeleit korlátozottan érinti.
Június 29-étől megszűnik az Elmű Hálózati Kft. ügyfelei által használt online ügyfélszolgálat (https://eloszto.elmu.hu), valamint már június 20-ától nem lesz elérhető az E.ON Hálózat mobilapplikáció. Az egységesítést követően, július 10-étől az E.ON budapesti és Pest vármegyei ügyfelei is az eon.hu/ugyintezes online ügyfélszolgálati oldalon, illetve az E.ON Ügyfélszolgálat applikációban intézhetik ügyeiket.
Az applikáción keresztül végzett éves fényképes leolvasásra az átállási időszakban nem lesz lehetőség; a leolvasás időpontjának módosításáról az E.ON e-mailben küld tájékoztatást az érintett ügyfeleknek.
Az átállást követően az Elmű Hálózati Kft. ügyfeleinek bizonyos azonosítói is megváltoznak, de nem változik a mérő gyári száma és a mérési pont azonosító száma (POD).
Az ügyintézés során minden esetben a mérési pont azonosító számára (POD) lesz szükség, amely a számla 3. oldalának bal felső sarkában található, HU000-val kezdődő, 33 karakterből álló azonosító.
Az egységes rendszer kialakítása miatt 2025. június 20. és július 15. között nem készül rendszerhasználatidíj-számla (RHD) azon ügyfeleknek, akik a rendszerhasználati díjat külön fizetik az Elmű Hálózati Kft. számára. Esetükben az átállás utáni első számla várhatóan később érkezik, és az is előfordulhat, hogy a szokásosnál hosszabb időszak fogyasztását tartalmazza. Júliustól megváltozik az Elmű Hálózati Kft. bankszámlaszáma, ezért utalás előtt ellenőrizni szükséges az aktuális számlán a bankszámlaszámot.
Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. felhívja a Budapesten és Pest vármegyében élők figyelmét, hogy az átállási időszakban az elszámoló számla alapját képező éves leolvasási adatok, valamint az okosmérővel rendelkezők június havi elszámoláshoz szükséges adatai az E.ON-tól a szokottnál később érkeznek az MVM rendszerébe, ezért azon ügyfelek, akiknek 2025. június 22. és július 15. közé esik az éves leolvasási időszaka, vagy okosmérővel rendelkeznek, akár 3 hetes csúszást tapasztalhatnak az elszámoló számla érkezésében.
Az átállási időszakban zavartalanul folyik
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.