Kisokos: hogyan lehet elkerülni a csalókat a nyaralás alatt?
A szabadságolások, pihenés időszakában a „hanyag” szolgáltatók száma általában megszaporodik. Előfordulhatnak tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, rejtett költségek vagy nem megfelelő minőségű szolgáltatások, amelyeket kisebb odafigyeléssel könnyebben elkerülhetünk.
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közleménye szerint fontos, hogy mindenki gondtalanul élvezhesse a pihenését – az NKFH is ehhez igazítja nyári ellenőrzési gyakorlatát, azaz fókuszba kerülnek az idegenforgalomban részt vevő vállalkozók.
Valóban technikai okok, vagy hanyag szolgáltatás miatt zárva? / Fotó: Ladóczki Balázs
Dr. Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke elmondta,
az ellenőrzés célja, hogy a nyári szabadságolások ideje alatt is megvédjük a magyar családokat, hogy gondtalan lehessen a kikapcsolódás, a nyaralás.
Annak érdekében, hogy a nyári élmények ne torkolljanak kellemetlenségekbe, összegyűjtötték a legfontosabb fogyasztóvédelmi tanácsokat:
Bármilyen döntés előtt alaposan gondoljuk át, hol vásárolunk, milyen szolgáltatást veszünk igénybe, és ha lehetséges, olvassunk előzetesen fogyasztói véleményeket!
Rendelés előtt mindig ellenőrizzük az árat! Ha ugyanis az étel, ital vagy egyéb szolgáltatás mellett szerepel az ár, az még akkor is kifizetendő, ha rendkívül magasnak tűnik!
Étel vagy ital vásárlása esetén csak higiénikus, engedéllyel rendelkező árustól vásároljon!
Mielőtt igénybe vesszük a szolgáltatást – különösen, ha azt valószínűsítjük, hogy az nagyobb kiadással fog járni –, nézzünk utána a kereskedelmi egység értékelésének az online keresőprogramokban!
Szállásfoglalás vagy utazás esetén kérjünk részletes, írásos szerződést minden szolgáltatásról, és ismerjük meg a lemondási és módosítási szabályokat!
Utazásaink során lehetőség szerint megbízható személyszállító társaságot válasszunk, valamint
ha mód van rá, telefon-applikáció használatával rendeljünk, így – jellemzően – alacsonyabb lesz a tarifa.
Már előzetesen próbáljunk meg tájékozódni arról, hogy körülbelül mennyibe fog kerülni az út. Ha a sofőr a távolsághoz képest kirívóan magas árat mond, keressünk más szolgáltatót!
Fesztiválra, koncertre, sporteseményre csak hivatalos jegyértékesítőtől vásároljunk jegyet, bérletet!
Mind utazás, mind szolgáltatás igénybevétele során kérjük el a nyugtákat, szerződéseket, ugyanis utólag csak ezek birtokában tudunk reklamálni!
Ha olyan fogyasztást-szolgáltatást akarnak kifizettetni velünk, amit nem rendeltünk meg, és kényszeríteni próbálnak a fizetésre, a lehető legrövidebb időn belül hívjuk a rendőrséget!
Ha mégis problémába ütköznénk, elsőként a kereskedővel, szolgáltatóval kell felvenni a kapcsolatot, és megkísérelni a békés rendezést. Ha ez nem vezet eredményre, békéltetőtestülethez fordulhatunk ingyenes jogorvoslatért, vagy megkereshetjük a problémával a fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatalt is, amely jogszabálysértés esetén jár el.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.