Kisokos: hogyan lehet elkerülni a csalókat a nyaralás alatt?
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közleménye szerint fontos, hogy mindenki gondtalanul élvezhesse a pihenését – az NKFH is ehhez igazítja nyári ellenőrzési gyakorlatát, azaz fókuszba kerülnek az idegenforgalomban részt vevő vállalkozók.

Dr. Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke elmondta,
az ellenőrzés célja, hogy a nyári szabadságolások ideje alatt is megvédjük a magyar családokat, hogy gondtalan lehessen a kikapcsolódás, a nyaralás.
Annak érdekében, hogy a nyári élmények ne torkolljanak kellemetlenségekbe, összegyűjtötték a legfontosabb fogyasztóvédelmi tanácsokat:
- Bármilyen döntés előtt alaposan gondoljuk át, hol vásárolunk, milyen szolgáltatást
veszünk igénybe, és ha lehetséges, olvassunk előzetesen fogyasztói véleményeket!
- Rendelés előtt mindig ellenőrizzük az árat! Ha ugyanis az étel, ital vagy egyéb szolgáltatás mellett szerepel az ár, az még akkor is kifizetendő, ha rendkívül magasnak tűnik!
- Étel vagy ital vásárlása esetén csak higiénikus, engedéllyel rendelkező árustól vásároljon!
- Mielőtt igénybe vesszük a szolgáltatást – különösen, ha azt valószínűsítjük, hogy az
nagyobb kiadással fog járni –, nézzünk utána a kereskedelmi egység értékelésének az
online keresőprogramokban! - Szállásfoglalás vagy utazás esetén kérjünk részletes, írásos szerződést minden
szolgáltatásról, és ismerjük meg a lemondási és módosítási szabályokat! - Utazásaink során lehetőség szerint megbízható személyszállító társaságot válasszunk, valamint
ha mód van rá, telefon-applikáció használatával rendeljünk, így – jellemzően – alacsonyabb lesz a tarifa.
- Már előzetesen próbáljunk meg tájékozódni arról, hogy körülbelül mennyibe fog kerülni az út. Ha a sofőr a távolsághoz képest kirívóan magas árat mond, keressünk más szolgáltatót!
- Fesztiválra, koncertre, sporteseményre csak hivatalos jegyértékesítőtől vásároljunk jegyet, bérletet!
- Mind utazás, mind szolgáltatás igénybevétele során kérjük el a nyugtákat, szerződéseket, ugyanis utólag csak ezek birtokában tudunk reklamálni!
- Ha olyan fogyasztást-szolgáltatást akarnak kifizettetni velünk, amit nem rendeltünk meg, és kényszeríteni próbálnak a fizetésre, a lehető legrövidebb időn belül hívjuk a rendőrséget!
Ha mégis problémába ütköznénk, elsőként a kereskedővel, szolgáltatóval kell felvenni a kapcsolatot, és megkísérelni a békés rendezést. Ha ez nem vezet eredményre, békéltetőtestülethez fordulhatunk ingyenes jogorvoslatért, vagy megkereshetjük a problémával a fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatalt is, amely jogszabálysértés esetén jár el.


