Növekszik az érdeklődés a gin iránt a magyar piacon, az ital népszerűsége töretlen növekedést mutat Magyarországon, amit jól tükröznek az értékesítési adatok: a SPAR üzleteiben például 2021–2022-ben 40 százalékos, míg 2023-ban további 12 százalékos bővülés volt tapasztalható. Az alkoholfogyasztás megváltozott, a fogyasztók egyre tudatosabbak, előnyben részesítik a természetes összetevőket és az összetett ízprofilokat, sőt, egyre inkább számít a csomagolás esztétikája is. Közben a magyar ginek iránti kereslet is folyamatosan erősödik – írja az Agrárszektor.
A hazai gasztronómiai kultúra az elmúlt tíz évben nagyot fejlődött, ez igaz az alkoholfogyasztási trendekre is. Az elmúlt években az egyre kedveltebb ginek forgalma jelentősen nőtt – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A long drinkek térhódítása és az otthoni koktélfogyasztás népszerűsége is hozzájárult ahhoz, hogy a gin az egyik legkedveltebb szeszes itallá vált.
A kommunikációs vezető hozzátette, hogy az eladott darabszámokban egyértelműen megfigyelhető, hogy májustól növekszik a gin eladás, a nyári hónapokban júliusban–augusztusban a normál eladás duplája a fogyasztói kereslet. Decemberben viszont még a nyári időszaknál is több gint vásárolnak az emberek az ünnepekre. Az áruházlánc tapasztalatai szerint
a magyar gin iránti kereslet folyamatosan növekszik, és a fogyasztók egyre inkább keresik a hazai minőségi gineket.
Azonban a borokkal ellentétben, ahol a magyar származás kiemelt érték a vásárlók szemében, a gin esetében kevésbé hangsúlyos ez a preferencia.
Bárány Péter, a Gin Market alapító-ügyvezetője a trendekkel kapcsolatban elmondta, hogy a ginfogyasztók leginkább a longdrink és a koktélok kedvelői, akik nem feltétlenül az alkohol miatt választják a gin-tonikot, sokkal inkább az ízek harmóniája miatt. Bár a gin-tonik fogyasztóinak nagyobb része nő, egyre elterjedtebb – főleg Nyugat-Európában –, hogy a férfiak tisztán, jégkockával fogyasztják a gint. A tipikus ginfogyasztó életkora 24–50 év közé tehető.
A magyar ginek piaca öt éve töretlenül fejlődik.
Mára elképzelhetetlen, hogy egy kiskereskedelmi egység, delikáteszüzlet vagy vendéglátóhely ne áruljon magyar gint.
Folyamatosan születnek új magyar ginmárkák. A hazai ginek többsége nemzetközi versenyeken kiváló eredményeket ért el. A magyar ginek ár-érték arányban jónak mondhatók, de nem szabad összehasonlítani őket az olcsóbb, „locsolós” nemzetközi ginekkel, amelyek gyakran csak alapanyagként szolgálnak az italokban. A magyar ginpiac további növekedési potenciállal rendelkezik – mondta Bárány Péter. A volumen növelésével csökkenthető lenne az önköltség és ezáltal a polci ár is, de ez egyelőre várat magára.
A gin markáns ízét a borókabogyó adja, de egyéb fűszerek és gyógynövények – például koriander, citrusfélék, angyalgyökér, levendula vagy akár rózsaszirmok – is hozzájárulnak az ital komplex, változatos ízprofiljához. A gin sokoldalúsága abban rejlik, hogy könnyen és elegánsan kombinálható más ízekkel, ugyanakkor megőrzi a saját karakterét is.
Miközben a kínálat egyre szélesebb, az alkoholfogyasztási trendek megváltoznak, egyre népszerűbb az alkoholmentes gin is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.