BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Négysávossá építik át Magyarország egyik legfontosabb főútját: 110-zel is lehet majd rajta menni – térkép a nyomvonalról

Gőzerővel zajlik a vidéki sztráda bővítése, az M47-es megépítése.

Folytatódik az M47-es sztráda tervezése. Lázár János építési és közlekedési miniszter az egyik kiemelt programjának nevezte, hogy ne csak Budapest felé vigyenek autópályák, hanem Magyarország keleti részén egy észak–déli folyosót nyissanak Debrecen–Békéscsaba–Szeged között – emlékeztetett a Beol Békés vármegyei hírportál.

M47-es autópálya
kötlekedésfejlesztés
Békés vármegye
bővítik az autópályát
Az M47-es autópályát ábrázoló térkép / Fotó: Kónya István Facebook-oldala

A 47-es számú főút Berettyóújfalu–Körösladány közötti szakaszának 2-szer 2 sávra bővítésének előkészítése kapcsán pénteken Szeghalmon zajlott egyeztetés a nyomvonalat érintő gazdákkal. A megbeszélésen minden érintett megoszthatta észrevételeit a tanulmánytervről – írta Facebook-oldalán Kónya István.

Ahogyan azt a Békés vármegyei tanácsnok is leszögezte, a fejlesztés célja, hogy a szakasz kétszer két sávos, emelt sebességű, helyenként 110 kilométer per órás haladásra alkalmas főúttá váljon. Az egyeztetéseket a következő időszakban is folytatják a 47-es út négysávosítása kapcsán.

 

Lázár János: rákötik a magyar autópályát a románra, de ez csak a kezdet

Egy évvel ezelőtt az építési és közlekedési miniszter nagy horderejű fejlesztéseket jelentett be Békéscsabán. Kiderült, mikor készül el az M44-es autópálya, hogyan fejlesztik az M47-est és az M4-est, de az is, hogy egy új autópálya épül Romániáig háromszázmilliárd forintból.

A fejlesztési dömping kvázi magyarázataként a beruházási miniszter felhívta rá a figyelmet, hogy Békéscsaba nem lehet B kategóriás város, és nem szorulhat be Debrecen és Szeged közé. Majd újabb útépítést jelentett be: az M47-es négysávosítását. Arról is egyezség született, hogy amikor ezt megkezdik, valamikor 2026–2027-ben, akkor először Békéscsaba–Szeghalom között indul a bővítés, majd a második etapban Szeghalom és Berettyóújfalu között.

Mindezeken felül pedig egy déli elkerülő kivitelezését is tervezik, erre Lázár János megkapta a forrást a kormánytól. De a belterületi utak rendbetétele sem maradt ki, ehhez összesen 25 milliárd forintra lenne szükség, ami egy összegben most nem áll rendelkezésre. A következő két évben kétmilliárd forintból a két kilométer hosszú Berényi utat újítják fel, majd minden évben megcsinálnak egy újabb állami fenntartású utat egy előzetesen összeállított rangsor alapján.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.