Bajba került ügyfelek - Az adós is kell a megoldáshoz
A bank vezetői ugyanakkor felhívták arra is a figyelmet: ahhoz, hogy az adóssal közösen ki lehessen dolgozni valamilyen megoldást a kialakult helyzetre, az ő együttműködési készsége is szükséges. Ennek kapcsán Lamboy Judit, a CIB Bank lakossági üzletágának vezetője elmondta: a fizetési nehézségekkel küzdő ügyfeleiknek csak nagyjából 60-65 százalékát lehet elérni, és ezen belül is mindössze 15 százalék azoknak az aránya, akik akként nyilatkoznak, hogy átütemezést szeretnének. Érdekes módon a jelzáloghitel-adósoknál még alacsonyabb ez az arány, vélhetően azért, mert az ügyfelek, amíg lehet, bíznak abban, hogy a hitelszerződésük végül nem jut el az ingatlan kényszerértékesítéséig.
A CIB Bank már több mint 1800 átstrukturálási kérelmet hagyott jóvá: ez a szám viszont csak a jelzáloghiteleket tartalmazza, a többi termékkörrel (autólízing, ingatlanlízing, fedezetlen hitelek, mikro hitelek) együtt már összesen 12 700 jóváhagyott átstrukturálási kérelemről lehet beszélni. Horn Gyula, a hitelintézet vállalati üzletágának vezetője elmondta: a vállalatokra is igaz, hogy az ő oldalukról is szükséges együttműködési készség, elkötelezettség a pénzügyi problémák megoldásához.
A finanszírozás újragondolásáról egyébként már nagyjából 300 kis- és középvállalkozással folytattak sikeres tárgyalásokat.