Világgazdaság

Íme, a magyarok kedvenc márkái!

A Superbrands hazai zsűrije úgy döntött nagyobb figyelmet szán a magyar termékekre, szolgáltatásokra, ezért létrehozták a Magyar Brands díjat. A díjat a legjobb hazai márkánknak ítélik oda. A Figyelő hetilapban csütörtökön megjelenő lista alapján 2010 legjobb fogyasztói márkájának a Pick, míg a legjobb üzleti márkájának a Rába bizonyult.

A vásárlók a külföldi termékek helyett ma már egyre szívesebben választják a magyar árukat, így a fogyasztók az általuk megvásárol, termékekkel hozzájárulnak a hazai vállalatok, és így Magyarország gazdaságának fejlődéséhez is. A MagyarBrands célja, olyan magyar vonatkozású márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek akár Magyarország határain túl is.

A fogyasztói kategóriában a Figyelőben olvasható 50-es toplista vezetője a száz százalékig magyar tulajdonú Pick. Az első tíz helyezett közt a Kalmopyrin és a Zwack Unicum kivételével tisztán magyar tulajdonú vállalkozások szerepelnek. A lista ezüstérmese a Gyulai lett, hírneve alapján a Herendi és a Zsolnay lett volna a második illetve harmadik.

A sörök versenyét a Dreher nyerte, a Soproni viszont ismertségében több pontot kapott, és rávert az amúgy kedveltebb Borsodira és Arany Ászokra. A fogyasztói toplista érdekessége, hogy sem a Sport szelet, sem a Pöttyös Túró Rudi nem került az első ötven közé.

A Figyelő összeállította az üzleti márkák 25 tagú rangsorát is. A toplista élén a Rába áll, mely társaság korábban elnyerte „Az év legeredményesebb magyar vállalata” díjat is. A járműipari cég elsősorban az identitás, ismertség és jó hírnév kritériumokra kapott magas pontszám alapján végzett az élen.

A hírnév tekintetében a NavNGo teljesített a legjobban, míg a listavezető márkái közül a Richter.

NavNGo Zwack Rába Kalmopyrin Pick