Minden kényelmetlenségért fizetni fognak a légitársaságok
A légitársaságok ezentúl kénytelenek lesznek az esetleges poggyászdíjat is megfizetni az elvesztett csomagok után, az amúgy is járó kompenzáción túl - írta a Wall Street Journal a közlekedési minisztérium bejelentése alapján.
A fapados légitársaságok az utóbbi időben minden lehetséges szolgáltatásra külön díjat vetettek ki, hogy így növeljék a bevételeiket. A fogyasztói érdekvédelmi csoportok szerint azonban ezek a díjak nem mindig átláthatóak és jelentősen növelik a jegyárakat.
Az Obama-kormány új szabályai a hasonló díjakat ellensúlyozva igyekeznek kompenzálni az utasokat az őket ért kényelmetlenségekért. Ennek keretében például megemelkedik az az összeg, amit a túljegyzés miatt lemaradt utasok kapnak. Ezen felül kompenzáció jár azoknak az utasoknak is, akiknek nemzetközi járata a leszállópályán kialakult dugó miatt nem képes felszállni négy órával azután sem, hogy az utasok beszálltak. De veszteglés idején már két órával a beszállás után frissítőket és szendvicseket kell osztani az utasoknak. (Hasonló szabályok a hazai járatokon már eddig is érvényben voltak.)
Minden légiutasnak joga van a korrekt bánásmódhoz - mondta a minisztérium képviselője, Ray LaHood az új szabályok kapcsán kiküldött közleményében. A Légitársaságok Szövetsége szerint azonban a szabályok jórészt feleslegesek, hiszen a piaci szabályok ugyanúgy rendezték ezeket a kérdéseket: mivel az utasok elfordulnak a számukra nem szimpatikus légicégektől, így az utóbbi időben valóban csökkent a csomagelhagyások és túljegyzések száma.


