Világgazdaság

Lance A. Bettencourt és Scott L. Bettencourt: Filléres innovációk

Gyakorlati útmutató arról, hogyan lehet új termékeket létrehozni anélkül, hogy mindent az elejéről kezdenénk.

Még a pénzügyi megszorítások idején is van lehetőség arra, hogy a fogyasztók érdeklődését felkeltő és betöltetlen szükségleteikre megoldást nyújtó új termékekkel álljunk elő. A titok nyitja olyan, már meglévő eszközök megtalálásában rejlik, amelyek minimális erőfeszítéssel és csekély erőforrások felhasználásával piacra dobhatók. A menedzsereknek hatféle „már meglévő” innovációt kell keresniük:

 

1. Korábban kifejlesztett innovációk, amelyeket a megváltozott körülmények miatt sosem vezettek be a piacra.

 

2. Korábbi termékek funkciói, amelyek újonnan fontossá vált fogyasztói szükségleteket szolgálnak ki.

 

3. Meglévő termékek újrapozícionálása, ha azokat a fogyasztók előre nem látott okokból kedvelik.

 

4. Árukapcsolásban szereplő termékek, amelyek külön is megállnák a helyüket.

 

5. A termékek új kombinációja: így a fogyasztók számára az árukapcsolási érték nagyobb, mint a részek összessége.

 

6. Túl sok termékfunkcióval ellátott termékek: a funkciók csökkenthetők a kevesebb igényt támasztó fogyasztói szegmensek számára.

 

Az innovációt sokan a következő generációs megoldásokra tett merész fogadásokkal azonosítják. De a marketinggel foglalkozó szakemberek számára, akiknek nincs ínyükre a magas kockázatok és a távoli megtérülések vállalása, egy már meglévő innováció két fejlesztés alatt állóval ér fel.

László József-->

innováció termékfejlesztés