BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Lance A. Bettencourt és Scott L. Bettencourt: Filléres innovációk

Gyakorlati útmutató arról, hogyan lehet új termékeket létrehozni anélkül, hogy mindent az elejéről kezdenénk.

Még a pénzügyi megszorítások idején is van lehetőség arra, hogy a fogyasztók érdeklődését felkeltő és betöltetlen szükségleteikre megoldást nyújtó új termékekkel álljunk elő. A titok nyitja olyan, már meglévő eszközök megtalálásában rejlik, amelyek minimális erőfeszítéssel és csekély erőforrások felhasználásával piacra dobhatók. A menedzsereknek hatféle „már meglévő” innovációt kell keresniük:

 

1. Korábban kifejlesztett innovációk, amelyeket a megváltozott körülmények miatt sosem vezettek be a piacra.

 

2. Korábbi termékek funkciói, amelyek újonnan fontossá vált fogyasztói szükségleteket szolgálnak ki.

 

3. Meglévő termékek újrapozícionálása, ha azokat a fogyasztók előre nem látott okokból kedvelik.

 

4. Árukapcsolásban szereplő termékek, amelyek külön is megállnák a helyüket.

 

5. A termékek új kombinációja: így a fogyasztók számára az árukapcsolási érték nagyobb, mint a részek összessége.

 

6. Túl sok termékfunkcióval ellátott termékek: a funkciók csökkenthetők a kevesebb igényt támasztó fogyasztói szegmensek számára.

 

Az innovációt sokan a következő generációs megoldásokra tett merész fogadásokkal azonosítják. De a marketinggel foglalkozó szakemberek számára, akiknek nincs ínyükre a magas kockázatok és a távoli megtérülések vállalása, egy már meglévő innováció két fejlesztés alatt állóval ér fel.

László József-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek