Világgazdaság

Fronthajtású a BMW szabadidős kiskocsija

Októberben kezdődik az X1-es második nemzedékének forgalmazása, amelynek nagy szenzációja, hogy a bázismodellek elsőkerék-hajtásúak, illetve, hogy a motorokat keresztirányban építik be. A 18d és 20i alapból fronthajtású, de utóbbi xDrive-val is kérhető, míg a többi változat csak 4x4-es konfigurációban létezik. A 2,0 literes dízelmotor háromféle teljesítménnyel áll rendelkezésre (18d 150 LE; 20d 190 LE; 25d 231 LE), míg a benzineseknél ugyancsak „többlépcsős” a 2,0 literes egység (20i 192 LE; 25i 231 LE).

A modell ugyan magasabb elődjénél (+53 mm), de a hossz és a tengelytáv is csökkent. Míg előbbi 3,6 centiméteres kurtítása elenyésző, a tengelyek 10 centivel közelebb kerültek egymáshoz, a 2670 mm-es érték megegyezik a 2-es Active Tourerével. Ennek ellenére a térdmagasságban mérhető hátsó lábtér alapkivitelben 37, az extrafelszerelésként kínált, hosszirányban állítható hátsó üléssel pedig akár 66 milliméterrel is tágasabb, míg az 505 literes csomagtér 85 literrel haladja meg az előd rakterének kapacitását.

Autók GVH-ügyek Nemzetközi konfliktusok sztrájk A Monetáris Tanács kamatdöntései kutatás tech Vállalati jelentések forintárfolyam Külföldi lapvélemények autóipar Elemzői vélemények oktatás energetika görög adósság A KSH jelenti repülés Reklám és Média Nokia Részvénypiacok Bosch Élelmiszerpiac A munka világa Mol menekültek Európai Unió Fővárosi ügyek Egyesült Államok Bod Péter Ákos biztosítás ingatlanpiac Tesco Egészségügy - Gyógyítás Adórendszer Magyarországon