BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

VS: a tartalomba senki nem szólhatott bele

Mint a péntek este nyilvánosságra hozott dokumentumokból kiderült, a Matolcsy György vezette MNB alapítványai összesen több mint félmilliárd forinttal támogatták a vs.hu-t és az Origót kiadó New Wave Production Kft.-t. A vs.hu által kiadott közlemény szerint a szerkesztőség zöme nem tudott a támogatott projektekről.

A NOL úgy tudja, a vs.hu munkatársai körében nyílt titok volt, hogy „Matolcsy pénzeli” a New Wave Production Kft.-t, ami némiképp ellentmond Lebhardt Olivér főszerkesztő péntek esti állításának, amely szerint az újságírók többsége nem tudta, hogy az MNB áll a több mint félmilliárdos pénzfolyam mögött. A New Wave Production Kft. Matolcsy unokatestvérének, Szemerey Tamásnak az érdekeltségi körébe tartozik.

Az ügyről a szerkesztőség szombaton, nem sokkal éjfél előtt adott ki állásfoglalást, melyben azt írják, az MNB alapítványai által közzétett adatok őket is meglepték.

„Hogy vannak támogatott projektek, azt csak az azokban résztvevő újságírók egy része tudta, de ezek nagyságrendjével ők sem voltak tisztában, mint ahogy azzal sem, hogy több alapítványtól is érkezik pénz” – írják s hozzáteszik, mivel nem tudtak a támogatásról, ez a munkájukat sem befolyásolhatta.

A szerkesztőségi állásfoglalás szerint a vs.hu minden cikkét, beleértve a támogatott projekteket is vállalja, mert a tartalomba senki se szólhatott bele, s ezt a továbbiakban sem tűrnék. Éppen ezért kért és kapott a lap az elmúlt 24 órában a tulajdonostól garanciát a függetlenség megőrzésére.

„A kiadó pénzügyei nem tartoznak a szerkesztőségre, de az átláthatóságért küzdő újságírókként nem tudunk egyetérteni azzal, hogy tudtunkon és az olvasóink tudtán kívül kapott támogatásokat. Ennek megfelelően a továbbiakban kérjük a kiadótól ezeknek a transzparens kezelését” – áll a közleményben.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek