A Gránit Bank és az MKB után az OTP Bank ügyfelei is bankkártya használata nélkül, pusztán mobiltelefonjukkal fizethetnek az érintéses fizetési technológiával rendelkező kereskedőhelyi bankkártya-elfogadó (POS) termináloknál.
A Gránit Bank és az MKB után az OTP Bank ügyfelei is bankkártya használata nélkül, pusztán mobiltelefonjukkal fizethetnek az érintéses fizetési technológiával rendelkező kereskedőhelyi bankkártya-elfogadó (POS) termináloknál.
A legnagyobb magyarországi pénzintézet a Simple alkalmazáshoz kapcsolta a mobilfizetési szolgáltatást. A Simple a bank saját fintech cége, az OTP Mobil Kft. által fejlesztett és üzemeltetett alkalmazás, amely a bankkártyaadatok elmentésével nyújt szolgáltatásokat – a parkolástól és autópálya-matrica vásárlásától a mozijegyvásárláson keresztül az ételrendelésig.
A szolgáltatás az év első három hónapjában 590 millió forintos forgalmat tudott felmutatni – ennyit 2016-ban 6 hónap alatt realizált a Simple. Az új fizetési szolgáltatás bevezetése előtt a Simple szolgáltatás megújult, bár használói szerint a korábbinál lényegesen több benne a hiba és a lefagyás.
A most elindított érintéses mobilfizetési szolgáltatás a versenytársakhoz hasonlóan csak NFC-képes, Android-rendszerű mobiltelefonokon működik, s csak az OTP Bank által kibocsátott Mastercard vagy Maestro bankkártya virtualizálására van lehetőség. Ugyanakkor az OTP megoldása abban a Gránit Bankéra hajaz, hogy a használathoz nem kell külön kódot megadni a kis összegű fizetéshez, mint az MKB megoldásánál, a telefon akkor képes tranzakcióra, ha a képernyője életre van keltve – így a képernyőzár (ami lehet PIN-, minta- vagy akár ujjlanyomat-feloldású) védi a tulajdonost az illegális kártyahasználattól.