A világ legnagyobb, ruhákat forgalmazó cége, a spanyol Inditex tovább növelte előnyét a versenytársakkal – például az H & M-mel – szemben, miután az első negyedévben 18 százalékkal nőtt a profitja – írja a Reuters. Az értékesítés növekedése viszont lassulni kezdett az elmúlt hetekben. A társaság, melynek húzómárkája a Zara, de emellett olyan láncoknak is a tulajdonosa, mint a fiatalokat megcélzó Pull & Bear, illetve a magasabb igényeket kielégítő Massimo Dutti, 654 millió eurós nettó nyereséget ért el az üzleti év negyedében, amely a társaságnál április 30-ára esik. Az eredmény megfelel az elemzői várakozásoknak. Az EBITDA 1,1 milliárd euró lett, ez 17 százalékkal magasabb a tavalyinál, ami viszont meghaladja az előrejelzéseket. A cég árbevétele az elemzői várakozásokat kissé felülmúlva 14 százalékkal 5,6 milliárd euróra nőtt az első negyedévben, ennek kétharmadát a Zara márka adta.
Az Inditex az elmúlt években folyamatosan felülmúlta teljesítményével a H&M-et és más versenytársait, ennek oka az internetes értékesítés növekedése, illetve az úgynevezett fast fashion modell volt, ami lehetővé tette, hogy a kifutókon bemutatott legújabb trendeket szinte napokon belül az üzletekben is forgalmazzák. A társaság részvényeinek árfolyama az elmúlt három hónapban 13 százalékot emelkedett, s az elemzők is derűlátók a spanyol céggel kapcsolatban, mely sokat profitálhat az idén a korábbinál kedvezőbb valutaárfolyamok miatt. A cég kilencvenhárom országban 7385 üzletet működtet, ennek csaknem felét olyan piacon, amely nem eurót használ.
A társaság részvényei mégis estek tegnap, mivel a cég azt is elmondta: a spanyolországi értékesítés dinamikája lassult, az eladások február 1. és június 3. között 12 százalékkal nőttek, holott február 1. és április 30. között még 14 százalékos volt a bővülés üteme. Ám Richard Chamberlain, az RBC Capital Markets szakértője szerint mindennek rövid távon kevés hatása lesz a részvényárfolyamra. Pablo Isla, az Inditex elnök-vezérigazgatója is úgy nyilatkozott, hogy a hazai, vagyis a spanyol piac továbbra is „nagyon egészséges”.
A cég ráadásul más országokban is egyre erősebb. Február 1. és április vége között harminc országban nyitott új üzleteket, s több délkelet-ázsiai országban – Szingapúrban, Malajziában, Thaiföldön és Vietnamban – elindította a Zara márka internetes értékesítését. Indiában még az idén elstartol a webáruházuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.