Jól keveri a kártyát a Netflix
A Netflix előfizetői táborának váratlanul nagy bővülésére 11 százalékos árfolyam-emelkedéssel reagált a tőzsde, a keddi kereskedést így rekordszintről indíthatta az online videoszolgáltatásokat nyújtó amerikai vállalat, amelynek kurzusa az idén ezt beszámítva 31 százalékkal erősödött. A második negyedévben az előfizetők száma Amerikában 1,04 millióval, annak határain kívül pedig 4,14 millióval bővült az egy évvel korábbihoz képest, jelentősen túlteljesítve a 600 ezres, illetve 2,6 milliós elemzői várakozásokat. A magyar előfizetők számát nem tették közzé. A negyedév végére megtörtént az előzés, odahaza 51,92 millióan, külföldön 52 millióan fizettek a szolgáltatásért. A Fortune emlékeztet rá, hogy az évnyitó három hónapban ennél 25 százalékkal magasabb volt az ügyfélkör gyarapodása. A most folyó negyedévben 4,4 milliós bővülést várnak, ennek 82 százalékát külföldről. Az on-
line filmkínálatát folyamatosan szélesítő és saját gyártású filmeket, sorozatokat is készítő társaság befektetői megítélésekor ma még az előfizetők számának növekedése a legfontosabb szempont, így a piac átsiklott afelett, hogy a 15 centes egy részvényre eső nyereség egy centtel elmaradt az elemzői várakozásoktól. A 68,5 millió dolláros negyedéves profit is 3 millióval kevesebb a vártnál. A forgalom viszont az új előfizetők belépésével 32 százalékos ugrást produkált az előző évihez képest, és 2,79 milliárd dollárra nőtt.
A jövő hónapban tízéves születésnapját ünneplő cég vezetése a sikert a gyors terjeszkedés mellett azzal magyarázza, hogy előfizetői igénylik a saját gyártású sorozatokat, amelyekből 14-nek indult új idénye tavasszal, emellett kilenc saját filmjüknek is megtartották a premierjét. Saját tartalomgyártásra a tavalyi öt- helyett az idén hatmilliárd dollárt költenek. Eközben az adósságuk is szépen hízik: az áprilisban felvett 1,1 milliárdos hitellel együtt már 4,8 milliárd dollárnál jár.


