BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Száguld a Tesla a gyorsjelentés után

A második negyedéves eredmény és Elon Musk optimista kijelentései után tovább száguldott a Tesla. A papír célárát folyamatosan felfelé módosítják, és felülsúlyozásra ajánlják.

Kilőtt a Tesla árfolyama tegnap a gyorsjelentés és Elon Musk vezérigazgató nyilatkozata után. „Soha ilyen biztos nem voltam még a Tesla jövőjével kapcsolatban” – mondta az elemzőknek. A világ legértékesebb autógyártójának számító cég azonban még mindig nem nyereséges, sőt a részvényesekre jutó nettó veszteség 336,4 millió dollárra hízott a második negyedévben az egy évvel korábbi 293,2 millióról. Az értékesítési számok viszont jók: a második negyedévben 2,79 milliárd dollárnyi bevétel keletkezett, ez több mint a duplája a tavalyinak, és bőven felülmúlta az elemzők várakozását is – írja a Reuters.

A befektetők nagyon bíznak a Tesla eddigi legolcsóbb autójának számító Model 3 sikerében. A cég a második negyedévben 1,16 milliárd dollárt költött pusztán arra, hogy növelje az akkumulátorgyártás kapacitását. Erre azért van szükség, mert eddig 455 ezer előrendelés futott be az új modellre, amelynek alapára mindössze 35 ezer dollár. A Tesla azonban gyorsan égeti a készpénztartalékát, ezért Musk kötvénykibocsátáson gondolkozik. Finanszírozót valószínűleg könnyen találnak, hiszen a Model 3-sztori az idén 53 százalékos árfolyam-emelkedést hozott a cégnek. Az elemzők is bíznak a Teslában, a Piper Jaffray Co. elemzői például most emelték meg a részvényre vonatkozó célárukat 368-ról 386 dollárra, és a papírt felülsúlyozásra ajánlják.

A vásárlóknak azonban sokat kell várniuk a Model 3-asokra. Az első 30 darabot már július végén átadták a Tesla alkalmazottjainak, augusztusban 1000, szeptemberben 1500 autó kerülhet ki a gyárból, az év végére igyekeznek havi 20 ezer darabra felvinni a kapacitást. A kereslet hatalmas, eddig naponta 1800 megrendelés érkezett. A befektetőket egy kissé aggasztja, hogy a Model 3 miatt csökkenhet a kereslet a prémiumkategóriás Model S és Model X iránt. A cég azonban arra számít, hogy a második fél évben ezekből is több fogy majd, mint az év első hat hónapjában, amikor valamivel több, mint 47 ezer autót értékesítettek. Emellett vontató és crossover autó gyártását is tervezik.

Miközben a Tesla küzd azzal, hogy elegendő akkumulátort gyártson az autóihoz, Németország egy rivális akkumulátorgyár felállítását tervezi a Bloomberg szerint. A TerraE Holding öt helyszín közül választja ki, hol építse fel 34 gigawattórás akkumulátorgyárát. Az üzemet egy 17 német cégből álló konzorcium állítja majd fel, és kormányzati támogatást is kapott már a várhatóan 2019 utolsó negyedévében induló beruházás. A cég a teljes kapacitását 2028-ra érheti el. Ez a lítiumionos akkumulátorokat előállító gyár a legfrissebb jelzés arra, hogy a német iparban energetikai forradalom zajlik, ezek az akkumulátorok ugyanis képesek stabilizálni a megújuló források, a nap- és szélenergia kiegyenlítetlen rendelkezésre állását.

Az energiaipar mellett a fémek piacára is hatással van az elektromos járművek elterjedése. Ezekben a gépkocsikban átlagosan háromszor annyi réz van, mint egy normál autóban. Emellett kobaltból, nikkelből, alumíniumból és lítiumból is több kell az ilyen kocsikba. Katalizátorra viszont nincs szükségük, így a platinakeresletre és -árfolyamra negatív hatással van az elektromos gépjárművek felfutása.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.