A Porsche Hungaria (PH) a tavalyi több mint 31 ezer után idén várhatóan 35 ezer új személyautót és kistehergépjárművet értékesít a konszernhez tartozó Audi, Skoda, Seat, Volkswagen és Porsche márkából a magyar és külföldi piacokon – mondta Eppel János, a PH ügyvezető igazgatója. A legtöbbet, 13 200-at idén is a Volkswagen márkából adtak el, azt a Skoda követi 12 450 darabbal, de jól fogyott a Seat és az Audi is.
A közületek és a flottavásárlók mellett tovább erősödött a magánvásárlók aránya is. A válság előtti 30-ról 40 százalékra nőtt a saját névre vásárlók aránya, miközben a teljes piac is számottevően gyarapodott – tette hozzá Eppel. A magánvásárlásokat segítheti a hitel, mivel ügyfélbarát a kamatszint.
A PH által értékesített új személy- és kishaszongépjárművek száma idén körülbelül 10 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest, a társaság bevétele pedig 5 százalékkal bővült, mivel az alacsonyabb értékű autókból vettek többet. A társaság bevétele a tavalyi 300 milliárd forint után idén eléri a 310 milliárdot. A társaság által értékesített elektromos járművek aránya – hasonlóan a teljes piachoz – körülbelül egy százalék. A bevételben az autók értékesítése mellett megjelenik a Porsche délkelet-európai hálózatába tartozó partnereknek eladott alkatrész, de a cég logisztikai feladatokat is ellát: innen viszik az autókat az ukrán, a szerb, a bolgár piacokra. Részben az új modelleknek, az alternatív meghajtású járműveknek köszönhetően Eppel arra számít, hogy eladásaik 8-10 százalékkal növekednek jövőre. Az idei 112 ezer után 120 ezer új személyautó eladásával számolnak, abban bíznak, jövőre némileg növekszik a kistehergépjármű-értékesítés is.
A piac fehérítése érdekében a szakma több törvényi változtatást javasol: az importált használt autók után felszámított áfát fizessék be az érintettek, a gyenge minőségű alkatrészek pedig ne kerüljenek a piacra. Némi eredményt már elértek: nyomon követhetővé vált az autók életútja, és a járművek kilométerállása is lekérdezhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.