BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Suzuki uralta hazánkban az új autók piacát

A 2016-os év után a Magyar Suzuki Zrt. rekordértékesítéssel zárta 2017-et is – közölte a társaság. A DataHouse újautó-eladási statisztikái szerint tavaly Magyarországon 15 161 Suzuki személygépkocsit értékesítettek, ami az összes forgalomba helyezett – 116 265 – autó 13,04 százaléka. Ezzel a márka vezette a teljes személygépkocsi-piacot hazánkban. Ráadásul egy bővülő piacon tudott növekedni a Suzuki, amelynek piaci részesedése 2016-ban 11,67 százalék volt.

A siker több elemből táplálkozott. Ezek egyike a 2015 tavaszán bevezetett és 2017-ben turbómotorral felszerelt Vitara, amely 22,61 százalékos szegmensrészesedéssel toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben is. A modellből az elmúlt évben 8786-ot adtak el.

A SUV autók egyébként egész évben nagyon népszerűek voltak, tehát a Suzuki épp a legjobb időben jelent meg a piacon a Vitarával, vagyis a sikerhez hozzájárult a trend is. Az év másik népszerű Suzuki modellje ezúttal is az SX4 S-CROSS volt.

A 2016-os „ráncfelvarrást” követően a típus értékesítési eredményei továbbra is kiemelkedők, az év végéig a modellből 3407 kelt el Magyarországon.

A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 853, az Ignisből 920, a Balenóból 770, a Jimny­­­ből 70, a Celerióból 355 da­­ra­bot értékesített az országszerte 75 márkakereskedésre bővült Suzuki kereskedői hálózat.

A kimagasló eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetők, hogy a márka sikerrel vezette be új modelljeit, miközben a hazai gyártású típusok népszerűségét fenntartotta. A Suzuki ráadásul 2017-ben úgy tudta tovább bővíteni flottaeladásait, hogy eközben megőrizte piacvezető szerepét a magánvásárlók körében.

A Suzuki után a lista második helyén a Ford végzett, amelyből több mint 11 ezret adtak el, a harmadik helyezett a Skoda lett, amelyből több mint tízezer fogyott. E márkától csak egy kicsivel maradt le az Opel, amelyet az ötödik helyezett Volkswagen azonban már nagyobb szünettel követett.

A tavalyi több mint 116 ezer új autó eladása még az optimista várakozásokat is felülmúlta. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete ugyanis – egy évközi korrekció után – 112 ezer új autó értékesítésével számolt, amit tehát sikerült meghaladni. Egy évvel korábban, vagyis 2016-ban „még csak” 96 600 új autót helyeztek forgalomba. A növekedés tehát számottevő, de a tavalyi darabszám is jóval elmaradt a hitelválság előtti év eredményeitől, amikor kétszázezernél is több új autó talált gazdára Magyarországon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.