A 2016-os év után a Magyar Suzuki Zrt. rekordértékesítéssel zárta 2017-et is – közölte a társaság. A DataHouse újautó-eladási statisztikái szerint tavaly Magyarországon 15 161 Suzuki személygépkocsit értékesítettek, ami az összes forgalomba helyezett – 116 265 – autó 13,04 százaléka. Ezzel a márka vezette a teljes személygépkocsi-piacot hazánkban. Ráadásul egy bővülő piacon tudott növekedni a Suzuki, amelynek piaci részesedése 2016-ban 11,67 százalék volt.
A siker több elemből táplálkozott. Ezek egyike a 2015 tavaszán bevezetett és 2017-ben turbómotorral felszerelt Vitara, amely 22,61 százalékos szegmensrészesedéssel toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben is. A modellből az elmúlt évben 8786-ot adtak el.
A SUV autók egyébként egész évben nagyon népszerűek voltak, tehát a Suzuki épp a legjobb időben jelent meg a piacon a Vitarával, vagyis a sikerhez hozzájárult a trend is. Az év másik népszerű Suzuki modellje ezúttal is az SX4 S-CROSS volt.
A 2016-os „ráncfelvarrást” követően a típus értékesítési eredményei továbbra is kiemelkedők, az év végéig a modellből 3407 kelt el Magyarországon.
A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 853, az Ignisből 920, a Balenóból 770, a Jimnyből 70, a Celerióból 355 darabot értékesített az országszerte 75 márkakereskedésre bővült Suzuki kereskedői hálózat.
A kimagasló eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetők, hogy a márka sikerrel vezette be új modelljeit, miközben a hazai gyártású típusok népszerűségét fenntartotta. A Suzuki ráadásul 2017-ben úgy tudta tovább bővíteni flottaeladásait, hogy eközben megőrizte piacvezető szerepét a magánvásárlók körében.
A Suzuki után a lista második helyén a Ford végzett, amelyből több mint 11 ezret adtak el, a harmadik helyezett a Skoda lett, amelyből több mint tízezer fogyott. E márkától csak egy kicsivel maradt le az Opel, amelyet az ötödik helyezett Volkswagen azonban már nagyobb szünettel követett.
A tavalyi több mint 116 ezer új autó eladása még az optimista várakozásokat is felülmúlta. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete ugyanis – egy évközi korrekció után – 112 ezer új autó értékesítésével számolt, amit tehát sikerült meghaladni. Egy évvel korábban, vagyis 2016-ban „még csak” 96 600 új autót helyeztek forgalomba. A növekedés tehát számottevő, de a tavalyi darabszám is jóval elmaradt a hitelválság előtti év eredményeitől, amikor kétszázezernél is több új autó talált gazdára Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.