BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százmilliárdot ér már a Netflix

Egy nap alatt 12 százalékot erősödött a Netflix árfolyama, a cég piaci értéke ezzel átlépte a bűvös 100 milliárd dollárt. A kiugró teljesítmény hátterében az online médiaszolgáltató viharos, az elemzőket is megszédítő terjeszkedése áll, előfizetőinek száma ugyanis több mint 8 millióval nőtt a tavalyi negyedik negyedévben – ennél a piacon kétmillióval kevesebbre számítottak. A cég műsorai 190 országban – köztük Magyarországon – nézhetők, jelenleg 117,6 millió előfizető számára. Az évzáró három hónapban az Egyesült Államokban 1,98 millió, határain kívül pedig 6,36 millió új előfizetőt szereztek. Odahaza már a széles sávú internettel rendelkező háztartások több mint felét az előfizetőjüknek tudhatják, s népszerűségüket az októberi áremelés sem csorbította. Reed Hastings vezérigazgató erről azt mondta, hogy a nézők addig tolerálják a díjemelést, amíg több minőségi tartalmat kapnak érte cserébe.

Ebből pedig nincs hiány, a Netflix gőzerővel dolgozik a saját gyártású filmes produkciókon, erre az idén már 8 milliárd dollárt szán. A nézettség és a bevételek dinamikus növekedése visszaigazolja a befektetés jogosságát, a cég olyan anyagi bukáson is könnyen túl tudja tenni magát, mint amilyet a népszerű Kártyavár sorozat főszereplője, Kevin Spacey körül kitört zaklatási botrány okozott. Az Oscar-díjas színésszel felvett részek újraforgatása a Gore című befejezés előtt álló filmben, illetve a Kártyavár forgatásának leállítása és a színész karakterének kiírása a sorozatból együtt 39 millió dolláros pluszköltséggel járt a Netflixnek.

A rengeteg kiadás miatt a cég készpénzállománya a tavalyi –2 milliárd dollárról az idén –3-4 milliárd dollárra nőhet. A befektetők azonban nem ezt, hanem az előfizetői kör bővülését figyelik árgus szemekkel. Az pedig a most folyó negyedévben 6,35 milliós lehet a cég szerint, míg az elemzők 5,01 milliós bővülésre számítanak. A negyedik negyedév 3,29 milliárd dolláros bevételt és 41 centes egy részvényre jutó nyereséget hozott, mindkettőt telibe találták a Thomson Reuters elemzői. Az adózott nyereség majdnem a háromszorosára, 186 millió dollárra nőtt, ezt az első negyedévben 100 millióval tervezik megfejelni, míg a bevételi soron 400 millióval számítanak többre.

A Netflixnek a piacvezető hely megszilárdítása érdekében sokat kell költenie, fő riválisai – Disney, Amazon, Hulu – ugyanis a nyomában járnak. A Walt Disney például azzal, hogy a Netflix „polcairól” 2019-ben leveteti a saját filmjeit és sorozatait, és azok ezután már csak nála lesznek megnézhetők.

A Netflix csak az idén 2 milliárd dollárt költ marketingre, de jól jön az ingyenreklám is, amelyet például a tavaly elnyert húsz Emmy-díj hozott számára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.