Az elmúlt évben 116 ezer új személygépkocsit értékesítettek, ez 20 százalékkal több az előző évinél, de ekkora növekedést az idén nem valószínűsítenek. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ebben az évben 7,5 százalékos növekedésre számít az újautó-eladások terén, vagyis az előrejelzés szerint 125 ezer új gépkocsit helyeznek majd forgalomba Magyarországon 2018-ban – mondta Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke. Tavaly körülbelül 100 ezer új autó maradt a magyar piacon, az említett 116 ezerből ugyanis ki kell vonni azt a mennyiséget, amelyet bár Magyarországon helyeztek forgalomba, de csakhamar exportáltak is.
Bár a számok biztatók, az újautó-értékesítési piac még mindig a 2001-es értéknél tart. Nagyobb gond, hogy a használtautó-piac ennél is dinamikusabban nő. Tavaly 155 ezernél több használt személyautót importáltak és helyeztek forgalomba Magyarországon, ráadásul ezek átlagos életkora 12 év fölötti, és jellemzően Euro 3-as, vagyis a környezetre káros motorral felszerelt. Így aztán a belföldi autópark átlagéletkora 14 év felett van, míg az uniós átlag 10,7 év. A magyarországi járműpark 67 százaléka tíz évnél öregebb, csak 10 százaléka öt évnél fiatalabb.
Az elektromos meghajtású járművek értékesítésének növekedése erőteljes, bár számuk még így is elenyésző: 2016-ban 172, tavaly pedig 749 ilyen autót helyeztek forgalomba – mondta Erdélyi.
A kormány továbbra is támogatja az elektromos járművek beszerzését. Tavaly decemberig 735 elektromos meghajtású autóra hatszáz pályázatot adtak be, és 643 autó esetében született meg a támogatói okirat. Viszont eddig csak 260
autóra fizették ki a támogatási összeget. A pályázati folyamat tehát elég lassú, szeretnék gyorsítani – ezt már Ugron Gáspár mondta. Az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója azt is kifejtette, hogy Magyarországon 200 nyilvános elektromos töltőállomást tartanak számon, ami régiós összehasonlításban kedvező, de európai szinten ezzel a mennyiséggel még eléggé hátul áll Magyarország.
Az állam tavaly 300 nyilvános elektromos töltőállomás telepítését kezdte meg, például Budapesten, a megyei jogú városokban, az idegenforgalmi helyeken, egyes autópályák mentén, ezeket a közeljövőben átadják. Az önkormányzatok is kialakítanak 210 töltőállomást. Az a cél, hogy idővel minden 20 kilométeres szakaszon legyen egy ilyen töltőállomás. A várakozások szerint ugyanis 2030-ra a járműparkon belül az elektromos autók aránya meghaladhatja a 10 százalékot. A nyilvános töltőállomások használatáért a közeljövőben még nem kell díjat fizetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.