BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem készek a cégek

Magyarországon csak minden tizedik, a világban ezzel szemben már minden harmadik vállalatnál megvalósult valamilyen digitális transzformáció – derül ki a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az Aon Magyarország közös kutatásából. Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország HR-tanácsadási részlegének vezetője szerint a magyar cégek többsége még csak a tesztelés és a pilotprojektek időszakában van. A legtöbb átalakulás a telekommunikációs és az IT-szektorban valósult meg, de már előfordul a kereskedelmi szektorban is. A felmérésben szereplő 56 vállalat közül azoknál, ahol a digitális transzformáció prioritásként szerepel (72 százalék), új jövőképet, új piaci lehetőségeket, innovációt, a megújulás lehetőségét várják az átalakulástól. Azoknál a cégeknél, ahol a digitális átalakulás csak közepesen fontos tényező, ott főleg külső piaci nyomásra, valamint az ügyfelek igényeire próbálnak reagálni a vállalatok. Ugyanakkor a cégeknek viszonylag csekély része, alig két százaléka gondolja kevéssé fontosnak a digitális átállást a vállalata életében.

A cégek stratégiájában a digitális átalakulás témaköre a felső vezetői csapatok asztalán van, ők ennek az első számú felelősei – mondta Uzsák Éva Virág. A nemzetközi tapasztalatokkal ellentétben Magyarországon a cégvezetők a digitális átalakulás során első számú partnerüknek az IT-t tekintik. Ezzel szemben a globális tapasztalatok szerint csak a technológia nem lesz elég a digitális átalakuláshoz egy cég életében.

A vállalatok fele anyagi korlátokra hivatkozva nem lép a digitális átállás felé, a cégek másik fele az idő és a szakértelem hiányára hivatkozva utasítja el a digitális átalakulást, a vállalkozások 38 százaléka pedig fél a megszokott útról letérni.

A HBLF és az Aon közös kutatásának főbb megállapításai szerint a magyar cégek életében fókuszban van a digitális átalakulás, de a globális szervezetekhez képest le vagyunk maradva. A digitális transzformáció már elkezdődött Magyarországon is, és fontos, hogy ki tudjuk aknázni azokat az előnyöket, amelyek a kultúraváltással együtt járnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.